Voeding en creche

op onze creche geven ze alleen fruithapjes. Maar op het moment krijgt mijn zoontje van 6 maanden rond 10 uur fruit en om 1 uur groente. Hoe doen jullie dit, geven jullie de groente 's avonds? En de fles dan? hij krijgt nu om 7 uur de fles en gaat dan naar bed, moet ik dan om 7 uur eerst groente geven en dan een fles?

ben benieuwd!
 
Hoi, jammer dat ze op de creche geen groentepotjes willen/kunnen geven. Mijn dochtertje is bijna 8 maanden, maar heeft al heel lang hetzelfde eetschema. Ze krijgt om 10.30u fruit/16.30-17.00u groente. Ik zou proberen om de groente naar het einde van de middag/begin avond te schuiven. Ook omdat dat straks denk ik wat gemakkelijker is met het "met de pot" mee-eten. Als je dan aan het einde van de dag groente geeft en voor het slapen gaan een flesje dan komt dat helemaal goed hoor! Succes ermee..
 
Hoi, onze dochter is 8 maanden en ze krijgt om 10.30 fruit en om 17/17.30 groente+ yoghert en dan om 19.00 de papfles. dit gaat bij ons prima.
Ik zou inderdaad ook kijken of je de groente naar de avond kan verplaatsen.
Bij ons op het cb kreeg ik ook te horen dat de papfles ook wel gezien mag worden als een verlaat toetje.
Groetjes, Corina
 
's Middags groente heb ik eerlijk gezegd nog nooit van gehoord. Gewoon 's avonds geven als maaltijd (bv. 18.00 uur) en voor het slapengaan de fles (19.00 uur).
 
Op onze creche geven ze ook alleen fruit. Nou krijgt onze zoon zijn groente meestal om 6 uur 's avonds, maar als we hem van het kdv ophalen gaat hij altijd meteen naar bed, omdat hij daar op de hele dag misschien drie kwartier slaapt. Gisteren trouwens nog minder. We hadden hem ook wat eerder opgehaald, dus hij lag om 5 uur in bed. Ik heb hem alleen nog een late fles gegeven.

Het zou wel handig zijn om later de groente te geven, zodat hij later gewoon op dezelfde tijd met jullie kan meeëten. Maar ja, het is natuurlijk per kindje verschillend en je moet zelf zien wat voor jullie het beste is.

Groetjes!
 
Hoi

Mijn dochter krijgt tussen de middag brood en 's avonds rond 17.30 warm eten. Om 19.00 uur krijgt ze nog de laatste fles. Mijn dochter is 10 maanden. Maar we zijn al snel begonnen met het eetritme dat we zelf ook hebben.
Wij eten altijd tussen de middag brood en 's avonds warm. Vandaar dat we voor dit ritme gekozen hebben en het gaat heel goed.

Groetjes Ria
 
Ik doe:
7.00 fles thuis
11.00 fruit op de creche
12.00 fles op de creche
16.00 fles op de creche
17.30 groente thuis
20.00 uur fles thuis
Ik moet wel terug naar 3 flessen als ze echt groente en fruit voldoende eet. Hoe dan, weet ik nog niet.
 
Terug
Bovenaan