Voeding en doorslapen

<p>Hallo allemaal,</p><p>Ons zoontje van 6 weken krijgt zijn laatste voeding om 19.00 hij beland daarna ook in een diepe slaap en komt dan op wisselende tijden soms om 2.00 1 x en soms slaapt hij zelfs door tot 5.00 vanaf 19.00 savonds. </p><p>Nu heb ik meerdere mensen gehoord die adviseren om hem wakker te maken als wij naar bed gaan zodat hij dan zijn gehele nacht maakt. </p><p>Nu heb ik dit geprobeerd maar daarna komt hij gewoon 4 uur later weer. Er word gezegd dat hij hieraan moet wennen en vanzelf dan de hele nacht doorslaapt. Wat adviseren of doen jullie? Wakker maken voor de laatste voeding of zijn eigen ritme aanhouden? </p><p> </p>
 
Je kindje is 6 weken oud, wat hij nu doet is al superknap.
Het beste is zijn ritme volgen, doorslapen komt als ze er aan toe zijn, dat kun je niet afdwingen.

Dus gewoon zoals je al deed, zelf op tijd naar bed en wachten tot hij zelf komt in de nacht. Deze lange rukken voor zo'n kleintje zijn echt superknap.
 
Wauw een nacht van 10 uur, op die leeftijd, wat super knap al!
Wij kozen altijd voor door laten slapen en hebben onze dochter nooit wakker gemaakt voor een late voeding, we volgden haar. De nachtvoedingen werden steeds later en er zat steeds meer tijd tussen + wij konden ook lekker op tijd slapen (want KAPOT na heel heftige opstartweken) en dus al een groot stuk nacht pakken.
Zij deed het hier heel goed op.

Het is zeker niet gezegd dat je kindje langer slaapt als je een late voeding geeft. Dit kan, maar hoeft niet.Voor sommige kindjes werkt het niet (ook niet als je het een tijdje probeert) en melden ze zich nog steeds in de nacht ‘n keertje.
Als je er geen problemen mee hebt voor je gevoel, laat je het gewoon zoals het is toch?☺️

Uiteindelijk is het je eigen gevoel en keuze die telt! Doe waar jullie je goed bij voelen en wat voor jullie en je kindje het beste werkt☺️

 
Bedankt voor jullie reactie?
Daar heb ik inderdaad ook het beste gevoel bij om zijn ritme gewoon te volgen maar door wat andere zeggen begin je soms toch te twijfelen?
 
Wat fijn! Ons zoontje is 5 weken maar doet dat nog niet haha, is erg onrustig ‘s avonds. Als jullie kindje gewoon goed op gewicht is en goed aan blijft komen zou ik het lekker zo laten. Lekker genieten!
 
Zeker gewoon ritme aanhouden. Met 6 weken is van 19.00-2.00 slapen al suuuuper knap en is eigenlijk gewoon doorslapen he, 7 uur lang!!

Ik heb mijn dochters nooit wakker gemaakt voor een late voeding. Ik liet ze het zelf regelen wanneer ze een voeding wilden. En ja, soms sliepen we net een uurtje en werden ze alweer wakker. Andere nachten konden we uren doorslapen. Maar een late avondvoeding betekende hier ook niet dat ze daarna automatisch doorsliepen.
Als ze om 23.00 drinken, kwamen ze gerust om 2.00 of 3.00 weer dus tja, hier maakte het niks uit.

Ik vind dat jouw kindje het al mega knap doet. Hier zaten we tot 14 maanden aan nachtvoedingen vast. Soms sliepen ze een week door in die maanden, dan weer 4 volle weken niet. T was altijd een verrassing.
 
Oh wij hebben precies het zelfde met ons dochtertje van bijna 7 weken. Fijn om te lezen dat meer mensen dit hebben. Echter heeft onze dochter rons 18.30 de voeding maar slaapt dan pas rond 21.00/21.30 en huilt van te voren veel dus slaapt dan wel minder lang. Is altijd moe van het huilen denk ik. Ik heb haar echter vanacht dus wakkker gemaakt om 02.00 omdat ik het ook zo lang vond vanaf half 18.30 en dacht ze moet eten. Daarna kwam ze ook gewoon om de 3uur en ging ze niet ineens langer slapen dus ik ben nu ook het volgen want het wakker maken, trekt ze zich blijkbaar niks van aan. Succes en geniet ervan!
 
Terug
Bovenaan