voeding en doorslapen

Ik heb een zoontje van bijna 10 weken en geef borstvoeding. Hij zit op een (eigen) ritme van om de 3 uur voeding vragen. Twee weken geleden begon hij opeens 's nachts wat langer te slapen (tot 5-5.30u) maar sinds vorige week wordt hij weer om 3.00u 's nachts wakker. Zijn laatste voeding krijgt hij rond 23.30u. Ik ben vorige week begonnen met langzaam afbouwen van de bv door 's middags een flesje te geven zodat hij uiteindelijk overdag op flesvoeding overgaat maar 's ochtends en 's avonds nog bv krijgt. Over 3 weken ga ik weer werken en ben bang dat hij dan nog steeds 's nachts om 3.00u wakker wordt. Waarschijnlijk moet ik gewoon geduld hebben totdat hij uitzichzelf door gaat slapen maar tips of andere ervaringen zijn welkom!!
 
Hoi Anoniem,

Het komt echt vanzelf, je kunt alleen maar afwachten. Onze zoon is een week voordat ik ging werken opeens gaan doorslapen. Na een week werken is hij helaas weer een nachtbrakertje geworden.
Veel succes!
 
hoi,

mijn zoontje is vijf maanden en slaapt sinds twee weken nu door tot half zes 's ochtends. ik geef bv en hij kwam altijd om 3 uur 's nachts nou geef ik om 11 uur 's avonds een flesje bv met rijstebloem erin en nu wordt hij om 4 uur wakker en dan geef ik hem een speentje en slaapt hij verder.

er komt eens een tijd dat ze wel doorslapen gewoon geduld hebben.

groetjes
 
Hoi,
Toon is 5 maanden en slaapt af en toe door. Alleen dan wel te vroeg (bijvoorbeeld van 20 uur tot 4 uur). Met 3 maanden ben ik 3 dagen per week gaan werken dus dat is af en toe wel zwaar. Maar hij doet het hartstikke goed dus ik ga gewoon nog lekker door met borstvoeding geven. Wat je inderdaad kunt proberen is een speen te geven als je kindje 's nachts wakker wordt.
Succes!
 
Mijn dochtertje van 4,5 maand slaapt nu door tot een uur of zes. Ik ben haar op een gegeven moment een fles afgekolfde melk gaan geven 's avonds. Dat is minder moeilijk om te drinken en kon ik haar "dwingen" om meer te eten dan 5 min aan de borst en dan in slaap vallen. Verder ben ik haar in gaan bakeren omdat ze zo met haar armpjes aan het zwaaien was ook dat helpt top. (tot 3 weken geleden sliep ze bijna helemaal niet 's nachts)
Succes!
 
Hoi,

Mara is 8 maanden en heeft tot 6 maanden doorgeslapen van 23.00 tot een uur of 8.

Nu komt ze standaard iedere nacht weer. Komt ook omdat ze overdag te druk heeft met vanalles behalve drinken en dan haalt ze de schade in s nachts het voordeel is wel dat ze binnen tien minuten weer in bed ligt en ik dus ook.

Groetjes joyce mama van Mara.

Ps ze zullen echt ooit doorslapen zeker voor ze achttien zijn.
 
Terug
Bovenaan