voeding en onrustig

Hoi,
ik ben moeder van een jongen van 3 en een tweeling van 4 weken. De jongen van de tweeling doet het prima, eet zelfs voeding voor hongerige baby ´s. het meisje (Anouk)is heel onrustig, drinkt haar flesjes niet leeg, de eerste helft gaat goed, dan begint de ellende, speen wegduwen, huilen, kokhalzen, hoesten enz. Ze moet ook slapend in bed gelegd worden anders is het brullen. Laten brullen is geen optie, want dan wordt ze hysterisch. We zijn overgegaan van Nutrilon naar Omneo omdat ze last had van darmkrampjes. Dit heeft voor de krampjes goed geholpen voor het huilen niet. Nu kregen we van het cb een andere soort voeding, ook voor koemelkallergie. dit lijkt niet te werken. Wel heeft ze nu een speen en daar kan ze enigszins mee inslapen. Ze blijft onrustig, is duidelijk doodmoe omdat ze zo weinig slaapt. De nacht doet ze goed.Na het vele huilen valt ze ´s avonds om 11.00 uur-11.30 uur in slaap en moeten we ze de volgende dag om 7.30 uur wakker maken. We geven haar eten op afroep omdat wakker maken een drama is en ze misschien net slaapt als het tijd is voor haar volgende voeding.

Wie herkent dit en heeft hierervaring mee.

Groetjes Laura
 
Hoi Laura,

Jeetje jij hebt het ff druk zeg met drie kids.

Misschien dat inbakeren wat is voor haar. Probeer het eens overdag gewoon lekker stevig inpakken in bv een badhanddoek. ZOdat ze haar armen haar niet onrustig maken. Speentje erbij en kijken hoe het gaat.
Ze heeft natuurlijk al die maanden lekker samen met haar broer gelegen in zo een klein kamertje en nu is ze in de grote wereld helemaal alleen.

Voeden op verzoek kan ook met flesvoeding dus dat doe je hardstikke goed meid. Laat haar maar komen. Maar hou wel de hoeveelheid voeding in de gaten. Ze mag niet te veel en moet wel genoeg plasluiers hebben.

Is ze op de arm bij jullie wel stil?

Groetjes joyce mama van Mara. Hoop dat je nog wat tips krijgt
 
Voor de anoniem hierboven die graag wat aandacht wil!!!!
didilidiedie... en ik om die van jou!!!

Zo nu de vraag:

Als ik het zo eens lees lijkt het heel op wat wij met Romi hebben meegemaakt
We hebben met Romi ook heel erg moeite gehad om haar goed te laten eten! Na een half flesje werd het steeds drama! op een gegeven moment wilde ze helemaal niets meer eten. Dus naar de kinderarts: Deze constateerde Reflux dat is dat het maagklepje niet goed sluit en het eten dus heel gemakkelijk terug kan stromen. Bij die kleine baby-tjes doet dat ontzettend zeer omdat maagzuur erg brand. Wij kregen de volgende tips die je eens uit zou kunnen proberen: Niet meer liggend drinken maar meer zittend zodat het eten minder snel terug kan stromen,tussen door een aantal keer laten boeren, na het eten zeker een half uur omhoog houden of in zit positie en wij zijn over gegaan op andere voeding namelijk Nutrilon AR ( dit is een dikkere voeding)! Ik moet zeggen het gaat stukken beter met Romi sinds we deze adviezen opvolgen! Wel kreeg zij in het begin iets meer last van haar darmpjes ( liepen we ook voor bij de kinderarts) omdat we daarvoor Omneo gebruikte tegen darmkrampjes maar dit was eigenlijk zo over!

Ik weet natuurlijk niet of jouw kindje het zelfde heeft maar je zou allicht de houdingtips een kunnen proberen!

Ik ben benieuwd hoe het afloopt!

suc-6 Corine
 
ook ik herken dit verhaal wel, samengaand met regelmatige onrust op de andere vlakken(slapen, ritme van wakker zijn ).
Zijn ook overgestapt om oneo, wat een beetje hielp. Nu zijn we begonnen met inbakeren, om haar in ieder geval tijdens het slapen wat meer rust te geven, doordat ze niet meer zoveel kan bewegen. Men zegt dat ze dat omsloten gevoel heerlijk vinden omdat het op de situatie in de baarmoeder lijkt. Het resultaat hiervan moet zijn dat ze hierdoor rustiger slaapt, uitgeruster wakker wordt en daardoor beter drinkt en dan ook nog genoeg energie over heeft om wat te spelen/knuffelen, om daarna aan haar volgende slaap/eet/speel-ronde te beginnen.
Het is wel moeilijk om vol te houden omdat het er voor een volwassene soms zielig uitziet en omdat ze zich vaak verzetten in het begin.
Maar misschien is het toch een goed idee om over na te denken voor jouw kindje.
Succes,Renate
O, en voor de tralalalala anoniem; wat een idiote reactie, en nog laf anoniem ook!
 
Ik kan maar een ding aanraden: inbakeren!
Onze dochter is inmiddels 6 maanden en een heel lief meisje maar ik herken jullie wanhoop en het mixen van voedingen, spenen etc... Vanaf het moment dat wij gingen inbakeren was de onrust weg, de darmkrampjes (huilen geeft teveel lucht!) weg en hadden we een ander kindje! Na 6 weken zijn we er weer mee opgehouden. Wij hebben gebruik gemaakt van de "Pacco" ideaal, maar gewoon 2 luiers werkt ook. Kijk even op www.debakermat.nl voor info. Veel sterkte!
 
Terug
Bovenaan