Voeding en reflux

<p>Hoi hoi!  Mn dochtertje van 4 weken krijgt om de 3 uur 65 ml voeding, is dit oké? Ik heb soms het idee dat ze niet helemaal 100% verzadigd is en nog ietsje honger heeft. Ze weegt nu ongeveer 3 kilo, 2 weken geleden zat ze op 2750 gram. Ze is prematuur geboren. Dan doe ik de formule 3 kilo keer 150 ml is 450 ml. En zij krijgt in 24 uur 520 ml, dus zou voldoende moeten zijn denk ik?  Heeft 1 van jullie kindjes verborgen reflux? Ik weet voor 99% zeker dat ze dit heeft, maar de huisarts verklaard me zowat voor gek. Ik ben gisteren met haar bij een osteopaat geweest en die vond het helemaal niet gek en zei gezien de klachten die ik omschreef zomaar eens gelijk kon hebben. </p>
 
Hallo!

Qua gewicht zou ze 6 x 90+3 scheppen mogen.
Je kunt het eventueel aanbieden en kijken wat ze op drinkt?

Er wordt heel snel gedacht dat een kindje (verborgen) reflux heeft omdat je het zo veel hoort.
Ook ik dacht dat onze dochter hier last van had. Wat het alleen bij baby's is, het maag klepje sluit nog helemaal niet en hierdoor kan de voeding veel sneller terug stromen.
Hou je haar zeker een half uur na de voeding nog recht op en goed laten boeren? Ook als ze in slaapt valt dan lekker op je borst leggen maar rechtop, zo kan alles goed zakken.
Je kunt ook haar bed/wieg/matras wat schuiner leggen zodat het niet snel kan terug stromen.
Succes met jullie kleine meid :)
 
Terug
Bovenaan