voeding en regelmaat

hallo meiden,
ik zat jullie berichten te lezen en dacht: wow! Jullie hebben allemaal schema's! Mijn probleem is dat ik nooit een echte schema heb kunnen implementeren. Mijn zoontje is nu 21 wk en  toen hij geboren was  begon ik met de bv op afroep. Toen al in het begin bleek dat mijn knulletje geen ritme van zichzelf kende; aangezien ik wist dat de moedermelk van wisselende calorische waarde kan zijn, dacht ik als hij na 1.5 uur weer om het eten vroeg, dat hij gewoon honger had. Zo was er dus tijd dat ik 8-9 voedingen per dag (& nacht) gaf; echt slopend. Naarmate hij groter werd, zijn de voedingen tot 6 keer per etmal geslonken; alsnog bleven die altijd op verschillende tijdstippen nodig te zijn. Enige systeem dat ik kon opleggen, wat het volgende: direct voeden na het slapen, daarna knuffelen, samen/alleen spelen, bij eerste tekenen van moe-zijn - naar zijn bedje. In principe werk dit wel, maar soms in zo'n cirkeltje heel snel rond, zodat ik alweer na 2 uur zit te voeden. Inmiddels ben ik weer aan het werk, en mijn zoontje zit met pappa thuis. Nu kolf ik 1 keer op mijn werk, voed ik 's avonds en 's ochtends en altijd (minstens) 1 keer per nacht. De rest komt uit de fles, zo'n 2 a 3 keer overdag (altijd maar 120-150 cc per keer). Wat ik nu probeer is om zijn laatste  voeding voor het slapen (zo om 22:00), een flinke fles met een schepje rijstepap te geven ipv bv. Maar dat helpt niet echt om de nacht door te slapen, een enkele keer wel maar vaker niet. Mijn vragen zijn uiteraard: hoe zorg ik ervoor dat er toch een schema van voeding ontstaat, en of misschien iemand raad weet om met de nachtvoedingen te stoppen? en sorry voor de lengte ven m'n bericht... maar ik moest het even kwijt...
alvast bedankt voor de reacties!
 
Hoi Amra,

Lastig he zonder enige regelmaat qua tijden dan. Wij hebben met 5 wk het roer drstisch omgegooit omdat zoonlief ook te pas en onpas dronk en we om allerlei redenen overgingen naar kv en we dus van 7 naar 5 voedingen ´moesten ´. Door een week lang strak vast te houden aan het door ons bedachte schema lukte het om zoonlief er aan te laten wennen. Hij moest gewoon ff doorkrijgen dat als hij per keer iest meer dronk hij  langer zonder kon.
Doorslapen deed hij toen al. Wel van 21.00 tot 5.00-6.00 leuk he! die tijden zijn zo gekomen doordat als we hem om 23.00 wakker maakten hij niet-nauwelijks dronk en we hebben gekeken wat er gebeurde als we hem niet meer wakker maakten, later hebben we die tijden langzaam verschoven. Nu was ons zoontjes dus wel wat jonger en dus makkelijker vormbaar.
Vaak is het zo dat als kindjes ouder worden het niet doorslapen komt door de gewenning en niet zo zeer omdat ze voeding nodig hebben, je zou kunnen proberen steeds iets minder-korter te voeden. Rijstebloem is zeker geen garantie dat je kleine gaat doorslapen, ook bv kindjes kunnen al vroeg doorslapen, het ligt echt helemaal aan je kindje, als hij er aan toe is gaat hij vanzelf doorslapen.

succes Ineke
 
Terug
Bovenaan