Voeding en slaapschema baby 8 maanden

<p>Wij zijn een beetje aan het zoeken naar een schema voor onze zoon van 8 maanden.</p><p>Hij sliep 3x maar is uit zijn eigen naar 2 slaapjes gegaan. Maar erg lekker loopt het schema nog niet. Vooral de middag. Wie heeft er nog ideeën? Of moeten we het zo laten. Zitten ook met zijn flessen hij zit nu op 4 flessen al drinkt hij deze niet allemaal op.</p><p>Dit is ons schema </p><p>7.00/7.15 fles 180 gaat niet op ong 160</p><p>7.30 halve boterham </p><p>9.15 slaapje tot ong 10.15</p><p>10.30 fruithap </p><p>11.45/12.00 hele boterham</p><p>12.30 fles 150 gaat ong 90 op </p><p>Dan slapen tot en dat is dus elke keer verschillend dan tot 14.30 of 15.15/15.30 (als hij vroeg wakker is is  het lang voor hem tot 19.00 leg hem dan soms even op bed)</p><p>Dan zou hij fles krijgen maar die probeer ik af te bouwen drinkt nu 90. Krijgt dan nog water en een maïs stick</p><p>17.30 warme maaltijd en beetje yoghurt </p><p>18.30/18.45 fles 180 ook die gaat niet geheel op soms 120 soms 150.</p><p>19.00 uur naar bed tot volgende ochtend 6.45 </p><p>Water drinkt hij ook niet echt heel veel. Ga vandaag van de kleine keuken de thee proberen.</p><p>Iemand nog ideeën of zo houden. </p>

Wij gingen op die leeftijd over naar drie flessen. 
Tussen 7.00 En 8.00 fles 180, 6 scheppen 
9.00-9.30 fruitsap en water 
Slapen
12.00 brood en water 
13.00-13.30 Fles 180, 6 scheppen
Slapen 
Na het slapen snackje en water 
17.15 warm eten 
18.30 fles 180, 6 scheppen 
19.00 slapen 

Is inderdaad even uitzoeken! Elk kindje is weer anders, ons zoontje is nu 8.5 maand, en zijn schema ziet er als volgt uit:
07:30 : papje (180 ml fles voeding en 20 gr bambix)
09:30-11:00 : 1e slaapje
11:15 Fruithapje (1 stuk fruit) + water
12:30: 2 bruine boterhammen met beleg + water
13:00 - 14:30 : 2e slaapje
14:30 : Fles (180 ml)
16:00 : tussendoortje (maisknabbeltje of rijstewafeltje oid) + water
17:30 - avondeten
19: 30 : laatste fles (180 ml) en naar bed
In de avond tussen zn middagslaapje en naar bed gaan wordt hij inderdaad hangerig. De ene dag doe ik hem wel naar bed, andere dag niet, ligt een beetje aan hem. Vaak vindt hij het wel lekker om een beetje rustig te liggen met een knuffel met mama ernaast ;) 
Wij zijn ook pas sinds een week overgegaan van 3 naar 2 flessen hoor, ieder op z'n eigen tempo, kijk vooral naar je kindje. Als hij al meerdere keren zn flesje niet opdrinkt dan zal hij er ook niet veel behoefte aan hebben. 

@gebruiker10116134 hoelang slaap jullie kindje zijn 1e slaapje en in de middag? 
@pika klopt het is elke keer zoeken. Nu heb ik hem rond 9.15 op bed gelegd want hij was echt moe. En slaapt nu nog. Dit heeft hij wel vaker dan is hij 's ochtends erg moe. Dan vraag ik me af moet ik hem na een uurtje wakker maken of laten liggen tot hij wakker word? Wij hebben soms ook het idee dat hij aan het einde van de nacht vanaf 5 uur niet heel erg vast meer slaapt. En daarom dan zo moe is. 

@gebruiker10116134 hoelang slaap jullie kindje zijn 1e slaapje en in de middag? 
@pika klopt het is elke keer zoeken. Nu heb ik hem rond 9.15 op bed gelegd want hij was echt moe. En slaapt nu nog. Dit heeft hij wel vaker dan is hij 's ochtends erg moe. Dan vraag ik me af moet ik hem na een uurtje wakker maken of laten liggen tot hij wakker word? Wij hebben soms ook het idee dat hij aan het einde van de nacht vanaf 5 uur niet heel erg vast meer slaapt. En daarom dan zo moe is. 

Hier gingen we rond 8 maanden ook opeens over naar 2 slaapjes, om half 10 anderhalf uur en om half 2 anderhalf uur. Nu ze 9,5 maand is gaat ze om 10 uur en om half 3 naar bed. Zo hebben we telkens een klein beetje gerekt zodat het met de flessen en hapjes beter uitkwam en ze het makkelijker red tot 7 uur savonds als ze weer naar bed gaat.
07.30 fles 180 plus 2 scheppen pap
09.30 stuk fruit met water en daarna naar bed
12.00 boterham, ei of tomaat, thee
13.30 fles 180
14.30 slapen
wakker worden met wat water en iets tussendoor
17.00 warm eten met soms wat yogurt na (zijn we vanaf 8 maanden mee begonnen)
en om 18.30 fles 180, tandjes poetsen en naar bed. 

@petronella,  ik zou hem altijd lekker laten slapen, als hij zo lang doorslaapt dan betekent het echt wel dat hij het nodig heeft! :) Soms komt dat dan een beetje in de knoei met je eetschema, maar flexibiliteit is het sleutelwoord haha, wij hebben vaak dat zn fruitmoment zo laat wordt dat het dicht op zn broodje zit, maar geloof me het gaat er altijd wel in ;) En als hij een x genoeg van heeft dan eet hij gewoon de helft of minder. Ik ben heel erg van het 'je kindje volgen'. Hij geeft het zelf goed aan! 

@pika doe het tegenwoordig ook maar hem laten slapen en dan zie ik wel hoe het loopt rest van de dag. Al vinden soms andere het vreemd. 
Zelf zitten we zaterdag met het 'probleem' dat we om 15uur ergens moeten zijn en dat betekend dat we hem om 14.15 wakker moeten maken omdat hij nu een heel ander ritme heeft. Ben er niet erg een voorstander van maar kom er echt niet onderuit. En ergens anders slapen heeft hij nog niet gedaan. En mijn familie doet er nogal moeilijk over. Vinden dat hij gewoon er aan moet wennen. 

Terug
Bovenaan