Voeding en slapen

Hallo,
ik heb een zoon van 4 maanden hij is 7980 gram en 66 cm. het is een gezonde blij jongen maar hij wil niet slapen. hij wordt rond 9 wakker en drinkt ongeveer 150 soms iets minder rond 13.00 wil hij weer drinkt hij krijgt 180 dan doet hij een haze slaap van half uur of en kwartier. rond 16.00 krijgt bij 180 en fruit hapje. doet hij weer een hazeslaapje rond 19.00 weer 180 en wat fruit tot zijn laatste fles rond 22.00 slaapt hij niet. nadat hij zijn laatste fles heeft gehad wil hij slapen maar dan moet ik ook gaan slapen anders slaapt hij niet als ik beneden zit wordt hij omde kwartier waker totdat ik ga slapen en dan slaapt hij rustig de helenacht door. ik ben de hele dag met hem bezig tot dat ik slaap. hoe zorg ik ervoor dat hij eerder gaat slapen
 
ik heb met mijn dochter hetzelfde gehad, het zou kunnen dat hij niet verzadigd is en daarom snel weer wakker wordt. je kunt het proberen met een zwaardere voeding? ik geef nutrilon forte 4 keer per dag 180 cc, door de laatste fles doe ik 2 schepjes nutrix (pap). ze slaapt van 21.30 tot 8.30. succes
 
Het lijkt erop dat hij zeker wil weten dat jij in de buurt bent als hij gaat slapen. Misschien de deur vanzijn kamertje openlaten zodat hij de geluiden wat beter kan horen en weet dat hij niet alleen is??
En verder misschien overdag wat meer bezig houden zodat ie lekker moe is 's avonds?
 
het kan natuurlijk ook zijn dat hij nu te moe is om te slapen, ik heb mijn zoontje op een gegeven moment gewoon 's middags in bed gelegd, een uur ook als hij ging huilen laten liggen, ze hebben echt die tijd voor zichzelf nodig om alle indrukken van de dag te verwerken. de een doet dat door te slapen en de ander door te huilen.... na 2 dagen ging mijn zoontje gewoon slapen als ik hem in bed legde... en hij krijgt nu ook 210 ml in zijn fles en dat helpt ook.
Sinds hij 's middags slappt gaat hij nu ook 's avonds slapen om 19.30 in bad en dan even spelen en om 20.30naar bed, wel om 22.00 de fles maar daar wordt hij maar half wakker van en dus geen luier verschonen.... wij hebben zo ook wat tijd voor ons zelf.
heel veel succes en doorzettingvermogen
groetjes brenda
 
Terug
Bovenaan