voeding hongerige baby's

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje, zijn er hier meerdere die hun kindje voeding voor hongerige baby's geven? Zo ja hoe snel merkte jullie effect?
Op aanraden van het cb zijn wij overgestapt op deze voeding (Friso). Maar ondanks deze voeding blijft hij om de 2 uur komen. De kleine man is vandaag 6 weken.

Groetjes Sylvia

hallo,
onze zoon is vandaag precies 4 maanden en krijgt ook al vanaf zn 3e of 4e week voeding voor hongerige baby's.
we merkte na een week of 2 wel wat verschil, maar hij is altijd toch wel erg hongerig gebleven....hahaha
groetjes Jacky

quote: sylvester83 schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('17-12-2008 13:34:01'));

Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje, zijn er hier meerdere die hun kindje voeding voor hongerige baby's geven? Zo ja hoe snel merkte jullie effect?
Op aanraden van het cb zijn wij overgestapt op deze voeding (Friso). Maar ondanks deze voeding blijft hij om de 2 uur komen. De kleine man is vandaag 6 weken.

Groetjes Sylvia

Hoe is hij verder?
Soms is veel en vaak willen drinken namelijk geen honger.
Is hij onrustig bij het drinken? Huilerig hij niet mag drinken? Spuugt hij? Rispt hij op? Lijkt het of hij 'herkauwt'?
Dan zou ik eens naar de huisarts gaan om te checken op (verborgen) reflux.
Dat doet namelijk flink pijn, en die pijn voelen ze alleen maar niet als ze aan het drinken zijn. Maar veel drinken verergert tegelijk de klachten omdat bij te grote flessen de druk op de maagklep en daardoor de reflux erger wordt.

Op zich is het trouwens helemaal niet erg om op deze leeftijd om de 2 a 3 uur een fles te geven. Zolang die fles maar niet te groot is.

Hoi Dirksmama,

Kevin is vooral 's nachts heel erg onrustig met drinken, dan komt hij dus ook vaker voor een voeding. Hij trappelt dan verschrikkelijk tijdens het voeden en moet veel huilen tussen door en ook na het voeden zit dit even door.
De eerste 2 weken heeft hij wel heel erg gespuugd, hij kwam toen ook maar 30 gram in een week aan.
Wat houd oprispen precies in? Want tussen de voedingen door komt er wel elke keer een beetje voeding naar boven wat hij weer terug slikt, hierin verslikt hij zich regelmatig.
Vaak als hij boert klinkt net als een volwassene die moet overgeven maar er komt niks (weet niet hoe ik dit anders moet omschrijven...) Ik kan me niet voorstellen dat dit lekker voor hem voelt.
Ik heb idd ook al dingetjes gelezen over verborgen reflux op internet.....Ik ga morgen toch maar de huisarts bellen.

Bedankt voor jullie reacties!!

Groetjes Sylvia

Joh, dat klinkt allemaal heel erg als (verborgen) reflux hoor!
Vooral de flessen niet te groot maken, want dat veroorzaakt meer pijn.

Sterkte!

Terug
Bovenaan