Voeding? Ik ben echt helemaal de weg kwijt

Sorry, maar ik heb ook even een vraag over voeding...

Hoevaak en hoeveel geven jullie een baby van 6 weken, 4790 gram en 54cm te eten? Wij geven momenteel 6 keer per dag 140cc  en dat drinkt onze kleine vent met gemak op. Het probleem is alleen dat hij sinds een paar dagen weer meer aan het spugen is.

Volgens het schema mag hij bij 6 voedingen 117cc per keer en dus krijgt hij momenteel echt teveel.  Wij geven  hem  om 7.00, 11.00, 14.00, 17.00, 20.00 en 4.00 uur eten.   Om te voorkomen dat hij nu een dikkertje gaat worden, proberen we nu toch maar om 120 cc per keer te geven.

Uiteraard heb ik ook even met het consultatiebureau gesproken, maar zij  willen de komende 2 weken even aankijken.  Als hij dan weer zo is gegroeid (nu in 2 weken 4790 gram) moeten we over op ander eten.

Mijn vraag is: hoeveel geven jullie/zouden jullie geven? Ik ben momenteel echt even het spoor bijster....

Groetjes en alvast bedankt,
Daniëlle

De mijne kreeg net zo veel maar dat was ook een dysmatuur, dus die had heel wat schade in te halen.
Maar aangezien het spugen veel is, lijkt het wel of je teveel geeft. Alle voedingen worden wel op gegeten of blijft er wat over??

Succes!!

Hoi,

Hij eet alles keurig op. Zojuist hebben wij hem al 2x 125cc gegeven, maar dat accepteert hij nog niet echt. Hoewel het maar 15cc minder is, heeft hij het heel goed door dat hij niet meer hetzelfde krijgt. Volgens mij spuugde hij bij 140cc ongeveer die 15cc uit.

Nouja, we zien het wel. Ik hoop alleen dat hij vannacht wel gewoon nog 7 uurtjes achter elkaar doorslaapt...

Groetjes en bedankt voor je reactie,
Daniëlle

Hoi Hoi,

Onze dochter is nu 9 weken en bijna 5500 gram.
Ze krijgt 5 voedingen van 150 ml (= 165 cc). Toen ze zes weken was, woog ze ongeveer hetzelfde als jouw kindje. Bij de eerste controle op het cb was 'volgens de statistieken'  te veel gegroeid. Ze groeide het dubbele van wat ze zou mogen groeien. Ik heb me daar niets van aangetrokken. Onze jongste groeide juist altijd wat te weinig... Ze hebben altijd wel wat te zeuren. Een kindje groeit zoals het groeit, en drinkt waar het behoefte aan heeft. Houd echter wel de maximale hoeveelheid voeding aan die ze op een dag binnen mogen krijgen. Op dit moment is dat 900 ml.
Onze dochter spuugde in het begin ook. Dit hoeft niet altijd te betekenen dat ze verzadigd zijn. Ik ben nl. overgestapt op de AR voeding van Nutrilon, en ze drinkt als nooit tevoren zonder te spugen.

Ik zou niet teveel afgaan op wat moet, maar ook een beetje je eigen gevoel volgen.

Succes!

Hoi Danielle,
Volgens mij mag je je kindje max. 6x125cc per dag geven (120cc water + 4 schepjes en dan 10cc afgieten). Misschien helpt het om voeding voor de hongerige baby aan je  kindje te geven, dat geeft iets sneller een verzadigd gevoel (je kan het ook mixen met de standaard voeding. Ik geef mijn kindje 2 schepjes fr*so extra en 3 schepjes fr*so gewoon op een flesje met 150cc water, als ik dat niet doe dan drinkt ze makkelijk een flesje van 200cc).

Heel erg veel succes!

gr. Eveline

Hoi,

Bedankt voor jullie reacties! Ik vond het gewoon even heel erg lastig om te bepalen wat ik nu moet doen. CB zegt hij krijgt teveel en anderen zeggen je kunt een baby nooit teveel geven...

Ik heb hem nu 2 dagen 125cc gegeven en dat lijkt wel goed te gaan. Hij begint na de laatste slok een beetje te piepen, maar zodra hij de speen heeft of in de box ligt is dat over. Voordeel is wel dat hij nu minder spuugt!

Nogmaals bedankt,
Daniëlle

hoi daniëlle,

mijn dochter is ook bijna 6 weken en weegt 4765 gram. ik geef haar sinds deze week 6 x 135 cc, ik merkte dat ze aan de 120 cc niet meer genoeg had. ik ben vandaag op het cb geweest en die zeiden dat het goed was.
succes!!!

groetjes,
daphne

Als ik jou was, zou ik johannesbroodpitmeel aan de voeding toevoegen. Dit mag gewoon en hier worden ze niet dik van. De melk wordt iets dikker en daardoor doen ze langer over de fles. Ze moeten minstens 20 min zuigen, dan pas komt het verzadigde gevoel. Ik heb dit ook gedaan bij mijn dochter. Ze bleek niet zoveel melk nodig te hebben. Ze wilde gewoon lekker lang zuigen.
Succes

D

Terug
Bovenaan