voeding in magnetron opwarmen

Hoi dames,

Even een vraagje.
Ik heb geen magnetron (ook nog nooit een gehad) en nu ga ik vanavond een avondje uit. Hoelang moet ik borstvoeding opwarmen in een magnetron en op welke stand?

Alvast bedankt.

Hoi!

Je kunt borstvoeding beter niet opwarmen in een magnetron, omdat de antistoffen die erin zitten verloren gaan. Borstvoeding moet je opwarmen in een flessenwarmer, pannetje met water (langzaam warm laten worden, dus niet in kokend water doen) of onder warm stromend water.

groetjes,
Ikke mv 2

Ik weet dat je voeding eigenlijk niet in de magnetron op mag warmen. Heb ook navraag gedaan bij het cb en die vertelden me dat als het incidenteel is, dit geen probleem moet zijn.
Normaal warm ik het ook inderdaad in een pannetje op, maar dat wordt een beetje moeilijk in een restaurant. Kan moeilijk vragen of ik even gebruik kan maken van de keuken nietwaar??

Dus nogmaals mijn vraag, hoelang en op welke stand.

bv mag je wel opwarmen in de magnetron hoor. Alleen het mag niet warmer dan 37 graden worden.
Wist je trouwens dat je borstvoeding ook koud mag geven? Of je kindje het hier mee eens is is een tweede.
voor 60 ml heb ik altijd 15/20 sec.

Inderdaad, BV opwarmen mag gewoon in de magnetron hoor.
Doen we op de couveuze afdeling ook altijd, het mag inderdaad alleen niet te warm worden.

Voeding uit de koelkast: 130 cc , 35 seconden.
                                                                      165 cc, 40 seconden.

Groetjes Renata.

Hoi,
borstvoeding mag idd in de magnetron opgewarmd worden, alleen mag je dan het aantal Watt niet boven de 180 zetten.
Liefst opwarmen op 90 watt en dan idd niet te warm laten worden.
Is belangrijk dat de borstvoeding geleidelijk warm wordt, zodat alle belangrijke stoffen niet afbreken door het snelle opwarmen.
Groetjes

Terug
Bovenaan