Voeding invriezen

Hoi,
mijn dochter van 6 maanden krijgt sinds deze week haar fruit- en groentehapje. Ze heeft wat last van eczeem in haar gezicht en op haar armen, dus CB gaf aan dat verse voeding beter is dan uit het potje. Nu ga ik het dus zelf maken (koken en pureren). Mijn vraag is alleen: heeft iemand tips over hoe je dit het beste kunt bewaren? Ik neem aan dat invriezen kan. Ik hoorde iets over invriezen in ijsblokzakjes. Heeft iemand hier ervaring mee? Eerst eten af laten koelen en dan zakjes vullen? Hoe lang is het houdbaar in de vriezer?

Ik hoop dat iemand me advies kan geven. Bedankt alvast.
 
nou ik heb borstvoeding ook ingevroren in van die ijsblokjeszakjes maar dat vond ik een ontzettend geklieder om het er weer uit te krijgen. Kun je het niet gewoon in zo'n plastic ijsblokjesvorm invriezen, volgens mij kan dat wel hoor, dat is er veel makkelijker uit te halen. Bedankt voor de tip trouwens, want mijn dochtertje heeft door meerdere mensen in de familie met allergieen ook een verhoogde kans op een allergie. Ik moet daarom nog even wachten met fruithapje, maar dan weet ik in elk geval dat vers beter is dan een potje

groetjes sandra
 
hallo,

ik heb de kant en klaar potjes bewaard als ze leeg waren en heb toen groente en aardappelen gepureerd en hierin gedaan. Datum erop en in de diepvries.
 
Je kunt beter niks in die glazen potjes invriezen, zo gaan er vitamines verloren.Bij de hema of xenos zijn goede vriesdoosjes verkrijgbaar, ook in een klein maatje.
Voor tips over invriezen, receptjes etc. moet je maar eens een kijkje nemen op www.keukenkikker.nl
Echt een leuke site!
 
Ik maak zelf ook fruit, groente, aardappelen, rijst en pasta zelf gepureerd en in de diepvries. Ik doe het zelf in plastic zakjes en dan doe het aantal lepeltjes in het zakje hoeveel ze eet en zo kleine beetjes in een zakje. Bevalt me goed en dan heb je een paar dagen eten en dan hoef je niet elke dag iets te maken.
Succes ermee
 
hoi, ik maak ook eten voor een hele week en doe dit in vierkante plastic doosjes, zijn deze op maak ik weer eten voor een week, is wel makkelijk zo hoef je maar 1 x alles te purerenen is zeker een week houdbaar
 
Terug
Bovenaan