Voeding invriezen

Hallo allemaal,

Wat ik me afvraag is of je zelf bereide babyvoeding kunt invriezen in glas.
Het leek me wel een goed idee om de zelfgemaakte voeding in potjes van de Olvarit te doen en dan invriezen, maar kan dat eigenlijk wel? ik kan er op het net niks over vinden.
Wel dat je geen borstvoeding in glas in kunt vriezen, maar verder niks.
Wie kan mij verder helpen?

Groetjes Eftelaar

hoi eftelaar

voeding in glas kan je niet invriezen omdat het glas kapot springt als dit heel koud wordt
Wat je wel kan doen is voeding in tupperware bakjes doen of je kan bakjes kopen van de avent. Er staat op dat deze voor borstvoeding is maar je kan het ook gebruiken voor voeding.
Ik hoop dat je wat heb aan mijn tips
liefs Danielle

hoi hoi,

voeding kun je ook invriezen in ijsblokbakjes,zo kun je makkelijk de benodigde hoeveelheid aan blokjes eruithalen.
en je hebt ook van die speciale diepvrieszakjes,om dingen dus in te vriezen.
( zoals pedaalemmerzakken)

groetjes Corien

Het is mij niet helemaal duidelijk welke soort voeding je bedoelt Eftelaar. Je geeft als voorbeeld borstvoeding om in te vriezen, maar bedoel jij  zuigelingen- of opvolgmelk of fruit/groente hapjes e.d.?
De kv zou ik niet zo snel invriezen, dat kan je heel makkelijk per keer maken. Maar inderdaad de hapjes kan je prima invriezen. Zoals mijn voorganger net noemde is een hele prettige methode. Zo hebben wij het ook een tijd gedaan: bijv. wortel koken, pureren, in flexibel ijsblokjesbakje en na het invriezen in een plastic doosje of zakje. Per keer kan je heel gedoseerd een maaltijd uit de vriezer halen.
Veel succes!

Hallo allemaal,

Tja, dan worden het denk ik toch de ijsblokjesbakjes. Wel een goed idee om de ingevroren blokjes daarna gewoon in een zakje toe doen. Dan hoef ik geen enorme hoeveelheden van die bakjes aan te schaffen.
En ik had het inderdaad over groentehapjes. Fruit is volgens mij niet zo makkelijk in te vriezen. Maar dat vind ik sowieso makkelijker per keer te bereiden dan groente.

Bedankt voor de tips.

Groetjes Eftelaar

Hallo,

ik maak alle voedingen zelf. Onze zoon (7 maand) lust geen potjes. Dus zelf in de keuken bezig. Ik heb bakjes bij de Xenos vandaan en daar gaat alles in. De kleintjes hebben het juiste formaat voor het fruit en ze hebben ook grotere bakjes, die gebruik ik dan weer voor de warme hap. Je kunt hele leuke recepten halen uit het boekje van Sonja van de Rhoer: "Hap, Hap..." De recepten zijn dan zo gemaakt dat je er een aantal porties uit kunt halen, zodat je ook wat voorraad in de diepvriezer hebt.
Ik wil je de recepten anders ook wel even doormailen.

Groetjes Nienke

Terug
Bovenaan