Voeding klaarmaken

Ik geef mijn dochtertje van 3,5 maand nu bijna 3 maanden flesvoeding.

Na het lezen van een aantal reacties op dit forum ben ik aan het twijfelen geslagen........

Hoe maak je nu eigenlijk op de juiste manier flesvoeding klaar?

water afmeten, nutrilon erbij en dan in de magnetron?

of:

water afmeten, in de magnetron en dan pas nutrilon erbij?

Ik doe namelijk altijd het eerste, maar vraag me opeens af of dat wel goed is? (ivm verloren gaan van voedingsstoffen....)

Groeten Jeanine
 
Ik maak eigenlijk bij mijn beide kindjes eerst water warm in de magnetron en daarna de voeding erbij. Zo deed de kraamverzorgsters het bij mij en volgens mij hoort het zo. Over eventueel voedingsstoffen die verloren gaan, dat weet ik niet. Vraag het anders even op het consultatiebureau, enneh als je kindje nergens last van heeft, dan zou ik me ook niet zo'n zorgen maken hierover. Groetjes Laura
 
Je moet inderdaad eerst het water in de magnetron doen en daarna de schepjes toevoegen als je 1 voeding klaarmaakt. Als je meer voedingen wilt klaarmaken dan moet je altijd eerst het water koken ivm bacterieen. Je mag tegenwoordig ook niet meer dan 12 uur vooruit maken omdat de voeding eerder kan bederven, behalve als de koelkast
4 °c of kouder staat en de voeding niet in de deur staat. Dit zijn de nieuwe voorschriften. Het verliezen van de voedingsstoffen is inderdaad als je de voeding te heet bereidt. Het beste is rond 37 °c. Succes met klaarmaken.
Gr. Sannie
 
Hoi,

Ik doe het ook eerst klaarmaken en dan opwarmen. Hij groeit goed dus volgens mij is er niets aan de hand. Idd niet te heet maken dan is er geen probleem.

Gr. Monique
 
Het kan geen kwaad om eerst de voeding er bij te doen en het dan op te warmen. Het gaat er meer om dat de voeding in het warme water beter oplost en dan minder kans heeft om eerst te klonten of aan de fles te blijven kleven.

En als je een langzame drinker hebt en de fles is tussendoor afgekoeld mag je hem op de tweede manier gemaakt nog een keer opwarmen.

Groetjes joyce
 
als je de fabrikant vraagt hoe het moet dan wordt er gezegd : nooit voeding in de magnetron dan gaan er voedingsstoffen verloren !
Heb hier nl zelf al over gebeld.

Dus eerst water warmen en dan pas de voeding erbij.
Ik zet altijd een fles gekookt water klaar en als ik de fles klaar moet maken hoeft dat alleen nog maar een paar seconden on de magnetron en dan poeder erbij !

Succes

Nien
 
waarom opwarmen in de magnetron????
wij doen eerst water koken,iets af laten koelen,dan de nutrilon erbij en dan in de ijskast.
en als ze de fles nodig heeft,warm ik de hoeveelheid op in de magnetron.
 
Terug
Bovenaan