voeding klaarmaken

A

Anoniem

Guest
hallo allemaal.
mag je nu wel of niet voeding voor 24 uur klaarmaken?
groetjes mama van anouk

Hoi mama van anouk,

Ik heb deze vraag ook aan het cb gesteld en volgens hun kan het geen kwaad om het voor 24 uur klaar te maken. Wij deden dit bij onze eerste zoontje ook (2004) en toen mocht het ook en ging goed! Het is gewoon heel belangrijk dat je schoon te werk gaat en vooral met wam weer oppast dat je de voeding niet laat bederven!

Wij maken nu nog per flesje klaar omdat ik nog vrij ben, maar denk dat als ik ga werken ook voor 24 uur klaar maak!

Groetjes Danielle mv
Jason 01-07-04
Felicity 23-05-07

Hoi hoi

Er word geadviseerd om je voeding per fles klaar te maken
Vroeger mocht het idd voor 24 uur, maar omdat er in t buitenland een kindje ziek is geworden door een bacterie die zich in de voeding heeft gemanifesteerd mag t niet meer
T kindje schijnt er zelfs aan overleden te zijn (verhaal van een mevrouw bij de nutricia telefoon)
Maar als je het op een hygienische manier klaarmaakt en nooit lang op kamer temp laat.want das de temp voor bacterien, dan kan er niks gebeuren
Ik maak de voeding ook gewoon voor 24 uur klaar en als ik een keer weg ga dan neem ik water mee en poeder in een bakje

Ik vind dat je anders zoveel voeding weggooid....als je kindje 110 mag dan moet je de rest weg gooien
Erg zonde....bij 24uurs bereiding gooi je veel minder weg

Groetjes Xennah

dat mag wel, alleen met zulke warme dagen als laatst moet je het wel in de koelkast bewaren. verder is er geen probleem mee

Hier heb ik dan ook nog even een vraag over. Wij maken het klaar per fles omdat het aanvulling is op de borstvoeding. Nu gaan we straks volledig over op flesvoeding. Ik ben even benieuwd met welk soort water jullie het voor 24 uur klaarmaken en waar jullie het in bewaren al die tijd. Ik zou denken gekookt water af laten koelen, aanmaken en dan in de koelkast bewaren. Wat voor een soort kan gebruiken jullie dan?? Hoe warmen jullie het flesje vervolgens op?

gr.Ing

hoi inge.ik doe het ook per flesje klaarmaken,wel doe ik alvast een afgesloten maatbeker vol met gekookt akgekoeld water.dan per keer het flesje klaarmaken en op warmen in de flessenwarmer,volgens mij mag het ook in de magnetron,flesvoeding dan.
groetjes van petra

hoi,
wij doen 's ochtends water koken en dat in de flesjes, de flesjes warmen we op in de magnetron, daarna voegen wij per keer de poeder er aan toe.
Ik moet nog even van die poederdoosjes halen, want om ook dit van te voren klaar te hebben is wel handig. Ik heb namelijk 1 x een voeding weg kunnen gooien omdat ik niet meer wist hoeveel scheppen ik erin had gedaan....

groetjes,
Stanneke

Hoi,
Volgens mij mag het wel per 24 uur hoor, maar ik doe het gewoon per fles.
Die bakjes waarin je de voeding afgepast in mee kan nemen zijn handig, maar dames koop alleen die stapeltorentjes en niet die drie vakjes naast elkaar met deksel!!
Daarin kan de voeding nl gewoon naar een ander bakje schuiven, omdat er een ruimte zit tussen het deksel.
Je hebt dan dus als je het bakje uit je tas haalt niet meer de preciese hoeveelheid..
Moet je maar eens proberen met 1 voeding erin, en dan schudden!!
Werkt echt niet!!
Ik gebruik overigens Bar le duc water voor het aanmaken van de flessen.
Staat gewoon in de koelkast, en ik pak het, vul de fles, even in de magnetron, en dan voeding erbij.Als ik wegga vul ik de fles met koud Bar le duc water, en neem het zo mee.

Als je de  poeder er al in hebt en dan de fles warm maakt mag het niet worden bijgewarmd, en als je de  poeder in warm water doet, mag je hem evt een keer bijwarmen..Als je dat niet bij elke fles doet kan het echt geen kwaad.
Nouja, zo doe ik het dus..Werkt prima.
Groet R

Terug
Bovenaan