voeding maken

Mijn dochterje wordt vrijdag 6 maanden en dan mag ik gaan beginnen met de bijvoeding.(dit ivm een KEA)
Heeft er iemand tips voor het bereiden en geven van de voeding.
Ik heb van de dietiste wel een lijst gehad, maar daar staat alleen in grote lijnen in wat eerst moet enzo!

Groetjes Bianca
 
Hoe Bianca,

Ons meisje heeft ook en kea en we zijn ook met zes maanden begonnen met bijvoeden.

Ik weet niet precies wat je hebt gekregen van de dieetiste maar wat ik deed was.

Beginnen met een gepureerde banaan dat tussen 2 voedingen in een paar hele kleine hapjes, (geen reactie op de banaan) dag 2 iets meer en de derde dag nog wat meer. Dan 2 dagen niets en een ander soort fruit proberen.

Zo langzaam opbouwen. In de wacht dagen tussen 2 nieuwe dingen kan je iets geven waarvan je weet dat ze geen last krijgt bv beetje banaan.

Ik hoop dat je het snapt zo niet hoor ik het wel.
Ons meisje is nu 11 maanden en zo goed als overal over heen gegroeid.

Groetjes
 
als het goed is staat in de lijst van de dietiste wat je in welke maand mag gaan geven. Let bij de aanschaf van potjes of het niet gemengd is met een ander product. vooral gemengde groente en aardappel wil nog wel eens vermengd zijn met melk en dat is denk ik nog niet de bedoeling. ik kook de laatste tijd zelf zijn aardappels en groente dan weet ik zeker dat er niet iets inzit wat hij niet mag. Mocht je je zelf gekookte prakkie willen verdunnen kun je ook je opvolgmelk gebruiken.
 
Terug
Bovenaan