Voeding met 5,5 maand

Hallo,

weer een voedingsschemavraagje...

Mijn zoontje krijgt nu nog vijf keer per dag een fles Nutrilon 1 van 200 ml (soms 240 ml), zoveel mogelijk op vaste tijden: 7.00/7.30-11.00-15.00-19.00-22.00/22.30u. 1 keer per dag krijgt hij een fruithapje (half potje). Aantal vraagjes:
Ik kan in principe al beginnen met een groentehapje: hoer laat geven jullie die, en hoeveel?
Kan ik met zes maanden direct over naar Nutrilon 2 of moet ik eerst 1 en 2 nog met elkaar mengen.
Wanneer kan ik de late fles laten vervallen?
Wanneer kan ik met pap beginnen?

Groetjes

Hoi,

Een heleboel vragen. Ik hoop dat ik ze allemaal onthoud. Het groentehapje gaven wij altijd als wij ook gingen eten. Of vlak ervoor. Ik ben begonnen met de 4 maanden potjes en dan gaf ik haar zoveel als ze wilde. Wij zijn met 5 maanden met groente begonnen en toen ben ik ook al over gegaan op 4 flessen. Op een gegeven moment dacht ik dat ze misschien wel door kon slapen en heb ik de late fles steeds verder vervroegd totdat hij samenviel met de fles die ze voor het slapen gaan kreeg. Dat ging prima.

Met 6 maanden kun je volgens mij gewoon meteen overgaan op opvolgmelk. Zo heb ik het in elk geval gedaan en het maakte niet echt verschil voor Rosa, volgens mij smaakt het ook bijna hetzelfde. Wij zijn met 6 maanden ook al overgegaan op 3 flessen van 180 cc. Ik heb toen het fruithapje verschoven naar 's middags 15.00 en toen die fles laten vallen. Ook dat ging probleemloos. Ze kreeg vanaf toen ook een warme maaltijd om 17.00 en dan dus om 19.30 de laatste fles.

Ons schema ziet er dan zo uit: (sinds ze 6 maanden is).

8.00 papfles
10.00 sap met rijstewafel
12.00 broodje( vanaf 7 maanden) met fles melk (180 cc)
15.00 fruithapje
17.00 warm eten
19.30 fles melk 180 cc

groetjes,

Desiree

hoi marieke,

lars is ook 5,5 maand.

zijn schema is  als volgt:
7.00 fles 180 cc 6 scheppen friso comfort
10.00 fruithap
11.30 fles 180 cc 6 scheppen friso comfort
15.30 fles 180 cc 6 scheppen frio comort
18.00 groentehap
20.00 papfles 210 water, 6 scheppen friso extra, en 4 scheppen nutrix

de late fles van 22.30 heb ik gewoon weggelaten hij sliep altijd tijdens deze fles. maakte hem wakker en hij dronk slapend. toen heb ik hem een week of twee geleden eraf gedaan. zonder problemen.

en papfles mogen ze al hebben vanaf 4 maanden.

succes.

groetjes cindy

hoi nog een schema toe geworpen...
ik heb zelf 2 kids en ervaring op het kdv.
(ongeveertijden)

700 fles 200cc
930 fruit   voor het ochtend slaapje
1100 fles 200cc
1500 fles 200cc   of sap met een koekje(rijstenwafel)
1630 groente
1900 of 20u  fles 200cc met  nutrix (rijstebloem pap) er in (moet je wel een speentje met groter gaatje hebben)
en dan eventueel als je kindje het nodig heeft een beetje melk voor dat je zelf naar bed gaat.

bambix pap mogen ze vanaf 7 mnd.

nutrilon 1 hoef je niet te mengen met nr. 2   want het is precies het zelfde alleen zijn de vitamines aangepast.op een groter lijfje.

ik zeg niet dat dit perfect is,ik deed dit zo bij mijn zoontje.  maar bij desiree krijgt het kindje om 12 u nog drinken en dan pas weer om 1930 u.
dit is  lijkt mij  lang zonder drinken.
nou succes

Terug
Bovenaan