voeding met 6,5 maand

Hoi,

Ben aan het zoeken hoe ik het allemaal moet rondbreien op een dag met het eten en het drinken. Doreen is nu 6,5 maand.
Haar schema is nu (ong.)  alsvolgt:

7.15     uur papfles (220 water + 7 scheppen voeding  + 3 schepjes pap)
10.00 uur fruit (75 gram)
12.30/13.00 uur fles (220 water + 7 scheppen)
17.00 uur groente (100 gram)
18.30 fles (220 water + 7 scheppen)

Maar die laatste fles drinkt ze nauwelijks van nu met pijn en moeite maar 100cc
Ik weet wel dat ze hoe meer groente ze eten hoe minder ze drinken, maar vindt het wel weinig zo. Nu moet ik erbij zeggen dat ze altijd onder de "standaard" heeft gezeten, dronk nooit zoveel als gemiddeld.
Eerder deden we haar na de groente nog een uurtje naar bed, maar daar sliep ze zo weinig van, maar ja, na een uurtje slaap dronk ze wel de fles leeg. Nu dus niet..
Moet zeggen dat we ook nog maar net begonnen zijn met dit schema. Gister wilde ze niet eten maar heeft ze die laatste fles wel leeggedronken. Misschien is het voor haar ook nog wel even wennen.
Ben wel benieuwd naar ervaringen van anderen.
Liefs,
Karlien

Hey!

HIHI! Gaan we weer met een paar schema's! Grapje hoor! Ik heb bijna hetzelfde schema als jij hebt. Als ze wakker word een fles, rond het middag uur, en om 19 uur. Dat zijn dan 3 flessen van 250.... ( Héle grote eter en zware baby, hihi) Om 10 een potje fruit. Als ze de middagfles op heeft gaat een paar uurtjes slapen en als ze dan wakker word tussen 15 en 15:30 krijgt ze een potje warm eten, dat is dan rond 16 uur vaak. en dan om ongeveer 17:15 krijgt ze een toetje. Ik heb de groente expres wat vroeger op de middag gedaan om   die lange tijd 's middags te overbruggen en om ervoor te zorgen dat ze 's avonds dan inderdaad wel haar fles leeg drinkt. Werkt hier prima! Succes ermee!

Kus, Marieke

Jou schema lijkt op die van Zifjon maar die krijgt echt niet zoveel melk.Dat zou hij nooit opkrijgen. Misschien een tip om te kijken of ze met minder kan.Ze krijgt nu ook al veel hapjes.

Ontbijt: 200 cc opvolgmelk
van 100 cc maak ik pap (lepel) met bambix en de andere 100 cc drinkt hij uit een flesje zonder pap.

Tussendoor:
fruithap + evt diksap

Lunch:
1 A 2 botherhammen met beleg  + 200 cc opvolgmelk

Tussendoor:
evt. een liga + diksap
(dit eet hij vaak nog niet)

Diner:
groentenhap met aard + vlees + diksap

voor het slapen gaan:
200 cc + 2 eetlepels Nutrix.

Hij gaat na zijn diner naar bed en dan maken wij hem rond 21:30 wakker voor zijn laatste fles. Meestal slaapt hij dan door tot 07:30.
Zifjon weegd nu 8200 gr en is 69 cm lang hij is 6 maanden en 3 weken.

succes

ik zie trouwens dat beide schema's geen broodje in de middag  hebben. Dit mogen ze echt al, Zifjon vind het helemaal geweldig. Hij sabbelt het helemaal stuk en zijn melk gaat er daarna nog in, je moet wel wat minder melk dan gaan geven want brood vult. Je kan ook altijd CB bellen voor tips en vragen. Zifjon heeft geen tandjes maar hij kan prima twee botherhammen wegstouwen. (zonder korstjes). in het begin hebben ze nog last van het wurg effect (kokhalzen) Maar dat gaat al snel goed na een paar dagen. Ze stikken niet maar gaan kokhalzen omdat ze iets hards en anders van structuur voelen in hun mond dan melk. daar groeien ze over heen (zie groeiboekje).Misschien is dit nog ene oplossingt zo halen ze middag ook prima tot avondeten.

Hoi Mariska,

Wel grappig, Doreen mag dus van het cb nog geen brood, pas met 7 á  7 1/2 maand.
Moest ook pap met een lepeltje geven. Nou daar ben ik gauw vanaf gestapt.
Ik zie ook wel met het drinken, kijk het nog wel even een weekje aan en anders bel ik het cb wel weer. Ze drinkt ook niet zoveel diksap hooguit 30 á 60 cc op een dag.
Het is niet zo'n superdrinker.
Vandaag heeft ze wel weer meer fruit gehad, dat gaat er dan wel weer in..
Liefs,
Karlien

hoi hoi,

zal mijn schema er ook bij zetten.
quentin is nu 6,5 maand.

8.30 uur pap van 100cc opvolgmelk met bambix.
                        flesje van 130cc opvolgmelk.

10.30 uur slapen tot 12.00 uur.

12.00 uur 1 boterham met korstjes en beleg.
                            flesje van 130cc opvolgmelk.

13.30 uur slapen tot 15.00 uur soms ook langer.

15.00 uur bakje fruit.

17.00 uur bordje warm eten zonder vlees.
                            danoontje.
                            beetje drinken(roosvisee)

20.00 uur fles van 220cc opvolgmelk.

20.30 uur naar bed tot 8.30 uur de volgende dag.

ik vind het erg goed gaan zo.

groetjes ginie.

nathalia is ook 6,5 maand en ons schema ziet er op dit moment zo uit:
(ove reen paar weekjes word het helemaal omgegooid omdat ze dan brood en alles krijgt en een fles minder)

8.00   uur fles 200cc
10.00 uur fruit. halve grote pot of vers
12.30 uur fles 200cc
14.30 liga en sap of rose vicee
16.30 uur fles 200cc
18.00 potje groente. 6+ gaat helemaal op. (200 gram)
21.00 uur fles 200 cc met nutrix erbij.
                            slapen tot 8 uur.

tijden zijn ongeveer als ze slaapt, krijgt ze de groente/fruit./ liga iets later.
liga wil ik ook wel eens overslaan, als ik weg ben bijvoorbeeld.

succes ermee.

groetjes, do

Terug
Bovenaan