Voeding met 6 maanden

Hallo allemaal!

Onze dochter is ruim 6 maanden en momenteel is haar voedingsschema:
7.00 uur fles 180 cc + 6 schepjes
11.00 uur fruit 200 gram
14.00 fles 180 cc + 6 schepjes + 3
nutrix
18.00 uur groente 200 gram + danoontje
19.45 uur fles 180 cc + 6 schepjes.

Nu doet zich het probleem voor dat ze van haar ochtendfles 50 cc laat staan en van haar avondfles momenteel 100 cc. Ze krijgt naar mijn idee al niet veel melk en nu wordt het nog minder. Ik probeer al tussendoor haar wat water of diksap te laten drinken, maar dat gaat met moeite. En ze zeggen toch dat het nu belangrijk is om fruit en groente te gaan geven. Maar dat gaat ten koste van haar flessen. Nu drinkt ze uiteindelijk nog maar 450 cc melk. Wat denken jullie ervan, hebben jullie tips of aanraders?

Groetjes,
Wendy
 
Hoi Wendy,

Als ze groeit, dan krijgt ze genoeg binnen. Je geeft nu drie flessen. Heb je al geprobeerd om meer flessen te geven? Bijvoorbeeld 4 of 5? Mijn zoontje kan namelijk ook niet zoveel in 1 keer drinken en ik geef vaker melk, en dan gewoon wat minder.
Succes!!
 
Hee die Wendy,

Misschoen kun je de warme maaltijd een uurtje eerder geven zodat er wat meer tijd tussen dit en de laatste fles zit. Mijn zoontje krijgt zijn laatste flesje ook niet altijd op als er kort tussenzit.

Ik noem maar wat hoor. Succes ermee.
Groetjes....
 
Hoi Wendy,

Het lijkt er inderdaad op dat de tijd tussen de avondmaaltijd en de laatste fles te kort is, ze kan dan nog helemaal geen honger hebben.
Persoonlijk vind ik dat ze nog veel melk krijgt hoor. Vooral omdat ze hele porties bijvoeding krijgt.
Op aanraden van de kinderarts geven wij 4 maaltijden per dag:
07.00 pap ca.220-250 gr
11.00 warme maaltijd en joghurt
15.00 fruit
18.30 fles 210 + 7 schepjes.
Tussendoor probeer ik ze wel goed te laten drinken, water en thee. Ik heb het niet zo met gesuikerde dranken .
Hier hebben ze echt genoeg aan.

Dus, het kan gewoon zijn dat ze iets teveel krijgt.
 
Zou het kunnen dat ze teveel fruit en groenten+toetje krijgt waardoor ze gewoon geen trek meer heeft in haar melk?

Onze dochter van 8 maanden krijgt dezelfde hoeveelheden melk (2 x 200 ml en 1 x brinta) en maar 100 gram fruit en 100 gram groenten, zonder toetje. Ze doet het er prima op en het is een lekker dikkertje.
 
Terug
Bovenaan