Voeding met 7 Maanden

Onze dochter is nu 7 maanden en een paar dagen oud.

Ik heb het idee dat ze overdag alleen maar aan het eten is!! herkent iemand dit??

07.30 120 melk met bambix (geven met een lepeltje)
10.00 1 stuk vers fruit
12.00 sneetje boterham met jam/smeerkaas of smeerworst (zonder korst)
                daarna nog 120 melk (friso comfort)
15.00 lange vinger of liga
16.00 150 melk
18.00 flinke portie groentehap met vlees en aardappelen, soms een   toetje
19.45 120 melk met bambix (geven met een lepeltje)

Ik   heb het idee dat dit veel te veel is, maar ze ligt ook geen minuut van de dag stil (ze heeft het tijgeren ontdekt)

Wat krijgen jullie kindjes van deze leeftijd te eten??

Onze zoon is 8 maanden en 2 weken oud en eet ook net zo veel;

07.00 200 cc melk
10.00 fruithap
11.00 sapfles 150cc
13.00 boterham met margarine en 150 cc melk
16.00 200 cc
18.00 warm eten
19.00 200cc
net gisteren bij het cb geweest en daar hebben ze ook gezecht als die er om vraagt en niet te zwaar is niks aan de hand maar hou het wel in de gaten.

Succes er mee.

Hoi, Hoi,

mijn dochter is bijna 8 maanden en haar schema ziet er als volgt uit:

08:00 uur fles 200ml Nutrilon Omneo 2
10:30 uur half potje fruit
13:00 uur probeer een kwart boterham met jam (maar vind ze nog niet echt lekker)
14:00 uur fles 200ml Nutrilon Omneo 2
15:30 uur lange vinger met kopje thee
18:00 uur avondeten met toetje (bakje yogolino)j
20:00 uur ongeveer laatste fles 200ml Nutrilon Omneo 2

gr,

Annemarie

quote: mama van Bjorn reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('07-09-2007 20:33:51'));

hoi mama van bjorn,

mijn dochter is bijna 8 maanden maar ik heb het idee dat ze gewoon brood nog niet echt weg krijgt, alleen echt superkleine stukjes wel, maar ze duwt het ook met haar tong weer uit haar mond vandaan. ze heeft ook nog geen tandjes, misschien dat het daar aan ligt.

Heb jij dit ook meegemaakt? avondeten gaat wel hardstikke goed en soms ook grove stukjes.

Hoor graag van je.

Annemarie (mama van Anouk)

Hoi Annemarie,

Bjorn eet nu voor de 2 dag brood bijna een hele boterham maar ik doe er alleen wat margarine op en verder niks, snij het in kleine stukjes ( 2cm)  zodat die ze in zijn hand kan houden (en kan pletten en op tafel kan smeren). We zitten lekker een half uur aan tafel te smeren en daarna krijgt die dan zijn fles.

Gr Tineke Succes

quote: marietje1981 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('07-09-2007 22:31:12'));

quote: mama van Bjorn reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('07-09-2007 20:33:51'));

hoi mama van bjorn,

mijn dochter is bijna 8 maanden maar ik heb het idee dat ze gewoon brood nog niet echt weg krijgt, alleen echt superkleine stukjes wel, maar ze duwt het ook met haar tong weer uit haar mond vandaan. ze heeft ook nog geen tandjes, misschien dat het daar aan ligt.

Heb jij dit ook meegemaakt? avondeten gaat wel hardstikke goed en soms ook grove stukjes.

Hoor graag van je.

Annemarie (mama van Anouk)

Beste mamma van Anouk,

onze meid van 7 maanden heeft ook nog geen tandjes, maar eet haar boterhammetjes met beleg in kleine stukjes.
Soms doop ik ze even in water, gaat iets gemakkelijker voor haar. misschien een tip voor jou??

gr. mamma j

Soms heb ik ook het idee dat mijn zoontje van 7 maanden te veel krijgt, maar als ik dat zo allemaal lees valt dat wel mee:

07.00: 200 ml melk
11.00: Fruithap, behoorlijk veel
15.00: 200 ml melk
18.00: Groentenhap, behoorlijk veel
21.00: 200 ml melk met pap

Nu heeft Thijmen nog geen tandje, dus wil ik hem ook nog geen boterham geven, wel krijgt hij tussendoor een rijstenwafel en ik probeer hem altijd veel sap te geven.

Groetjes,
Tessa

Terug
Bovenaan