voeding met extra water. Mag dit??

Onze mooie boy is alweer 11 weken en weegt al 6kilo!! Een stevige dus!! Nu lukt het hem niet om met 5 voedingen tevreden te zijn, wat we ook proberen. Zijn eerste fles krijgtie tussen half 6 en half 7 en de laatste rond 22uur/22.30uur. In het begin vd dag slaaptie nog wel goed, later niet meer. Nu geven we hem om 16.30uur een flesje met 90cc voeding en vullen we tot 130cc aan met water, dit omdat die na die voeding maar even slaapt en om 19uur weer een flesje wil. In die fles geven we hem 100cc voeding zonder extra water. De rest vd dag drinkt die ongeveer 150cc voeding en de laatste fles bieden we altijd 180cc voeding aan. Hier drinkt die soms maar 80 van en de andere keer gaat die schoon op. Maar is het erg dat je de fles aanvult met extra water?? Ik zorg wel dat die niet boven de 1liter uitkomt, maar 6 volle flessen lijk me ook niet echt meer nodig. En hij vind best zo, is lekker vrolijk enz.

Groetjes

hallo,

ik moet ook extra water toevoegen, maar het mag niet tenkoste vsn xijn voeding gaan. dus ales wat je toevoegd moet hij wel opdrinken anders blijft de voeding ook in zijn fles zeiden ze tegen mij.

groetjes

Hoihoi,

Wij geven Evy ook extra water, maar dit is voor haar ontlasting. Zonder moest ze altijd heel hard drukken en deed het haar pijn. We zijn begonnen met 5cc per fles, maar dat gaf weinig resultaat. Het cb zei toen tegen mij dat ik maximaal 10cc per fles mag toevoegen. Je verdunt de voeding anders teveel en dat is ook niet goed.
Het poepen gaat nu uitstekend. Bijna elke dag.

Groetjes Iris mv Evy (16-05-08)

extra water is geen probleem, wordt namelijk ook altijd aangeraden bij erg warme dagen.
Een baby mag best meer dan 1 liter drinken per dag, maar niet meer dan 1 liter flesvoeding (is dus niet meer dan 33 schepjes voeding per 24 uur).

Volgens mij moet je het ook niet allemaal zo strikt nemen hoor. Ik heb zelf een heel hongerige baby die met enige regelmaat (ondanks Forte voeding) een extra fles nodig heeft en dan kom ik boven de liter uit. Hij is 3 maanden, 68 cm en weegt bijna 8.5 kilo, hij zal het dus ook wel nodig hebben...

Ik doe ook extra water in de flesvoeding. Kyan krijgt 4 à 5 flessen van 200 cc water en 6 schepjes poeder, komt dus op 220 cc. Ik ben hier mee begonnen toen het zo warm was. Nu doe ik het nog steeds en alle flessen gaan schoon op.
Hij zit  sinds een paar dagen  steeds op 4 flessen. De laaste fles is dan rond 20.00 uur. Hij slaap daarna en ik maak hem niet waker voor de laaste fles. Hij slaapt dan door tot 8.00 uur. Dit kwam eerst wel eens voor maar nu is het sinds een paar dagen dat hij niet waker meer wordt.

Groetjes Marije

Terug
Bovenaan