voeding minderen

Hoi,

Hier ben ik weer (lijkt wel of ik vandaag alleen maar vragen heb). Mijn dochter is 3 maanden en krijgt  5 voedingen van 180 cc water en 6 scheppen voeding. Om 23.00 krijgt ze de laatste voeding   (moeten we haar ook echt wakker maken voor deze fles) komt dan pas weer rond 5.30/6.00. Nu vroeg ik me af of ik niet kan overgaan op 4 voedingen met 5 uur ertussen nu is het 4 uur of is ze daar te klein voor. Wat zijn jllie ervaringen met het afbouwen van de fles ik heb ook gehoord dat moeders minderen met een fles als de kinderen een fruit hap krijgen. Ben erg benieuwd naar jullie adviesen en ervaringen.

Groetjes Nancy

Hoi Nancy,

Ik denk dat 5 uur tussen de voedingen wat veel is.
Ik ben zelf eerst begonnen met het schema wat in te korten.
Mijn zoontje kreeg de borst om ongeveer: 7.00, 11.00, 15.00, 19.00 en 22.30 maar omdat ik hem altijd wakker moest maken ben ik wat gaan schuiven naar: 7.00, 11.00, 14.30, 18.00 en 21.30, dit deed ik toen hij bijna 3 maanden was. Dit ging even goed maar ik had toen het idee dat 3,5 uur er tussen weer wat te dicht op elkaar zat.

Nu ben ik sinds 2 weken over op 4 voedingen: ongeveer 8.00, 12.00, 16.00 en 20.00 (vaak alles een half uur later).
Mijn zoontje (15-08-06)  doet het nu erg goed en slaapt 's nachts goed door! Hierbij komt wel dat het een stevig kereltje is, met zijn 2e prikjes woog hij 7560 gram!

Ik zou zelf zeggen probeer eens wat uit maar zorg wel dat je kindje tevreden, allert en goede plasluiers blijft houden (vraag het anders even op het CB of je naar 4 voedingen mag)

Groetjes Fennie en Jente

quote: Fennie reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('02-12-2006 15:07:29'));

Hoi Nancy,

Ik denk dat 5 uur tussen de voedingen wat veel is.
Ik ben zelf eerst begonnen met het schema wat in te korten.
Mijn zoontje kreeg de borst om ongeveer: 7.00, 11.00, 15.00, 19.00 en 22.30 maar omdat ik hem altijd wakker moest maken ben ik wat gaan schuiven naar: 7.00, 11.00, 14.30, 18.00 en 21.30, dit deed ik toen hij bijna 3 maanden was. Dit ging even goed maar ik had toen het idee dat 3,5 uur er tussen weer wat te dicht op elkaar zat.

Nu ben ik sinds 2 weken over op 4 voedingen: ongeveer 8.00, 12.00, 16.00 en 20.00 (vaak alles een half uur later).
Mijn zoontje (15-08-06)  doet het nu erg goed en slaapt 's nachts goed door! Hierbij komt wel dat het een stevig kereltje is, met zijn 2e prikjes woog hij 7560 gram!

Ik zou zelf zeggen probeer eens wat uit maar zorg wel dat je kindje tevreden, allert en goede plasluiers blijft houden (vraag het anders even op het CB of je naar 4 voedingen mag)

Groetjes Fennie en Jente

Hoi Fennie en Jente.
Ik ben Priscilla en mijn zoontje is ook van 15-8-2006 en het lijkt me wel leuk om dingen te wisselen met u.
Ik ben heel vaak in de knoop met mijn kleine mannetje (milano).
Ik wil ook van 1 voeding af want hij krijgt nu om 7/11/15/19 en dan om 11 uur ik moet hem voor die laatste voeding wakker maken en dan komt hij snachts om 5 uur alweer.
Soms maak ik dan eten voor hem of ik geef hem limonade zodat hij even doorslaapt.
Ik neem hem dan ook bij me in bed want hij slaapt bij ons op de kamer en mijn vriend moet smorgens vroeg op.
We hebben ook geen aparte kamer voor hem want het is een 2 kamer woning.
Ik wil graag weten in hoeveel stappen u die voedingen nu doet.
Ik hoop dat ik meer hoor.

groetjes priscilla en milano

hoi nancy,
mijn dochter is van 15-09-2006 en ben gister naar t bureau geweest. ik mag echt nog nier overstappen naar 4 voednigen terwijl ze de laatste eigenlijk al niet meer nodig heeft. ze drinkt om 8.30-12-16-19 en dan maak ik haar om half 11 wakker voor de laatste fles.
de 12 en 16 geef ik bewust iets tevroeg om er een beetje schappelijk ritme van te maken.
maar die fles van 11 uur drinkt ze am,per voor de helft op maar op deze leeftijd hebben ze m echt noig nodig. ook mag je er nog niets anders bij geven.want ook mijn idee was om dan de fles van 19 uur te verlaten en dan rijstebloem ofzo erdoor. maar hier zijn ze echt nog te klein voor.

en limonade ook hoor. hooguit mogen ze wat diksap vanaf 4 maanden.

gr ineke

Terug
Bovenaan