Voeding nutrilion

Dames ik zit met een probleem. ggd gaf het advies dat ik 150 ml x 3 moest geven. Dat doe ik nu sinds 1 week ik merk dat mijn zoon verstoping heeft en drinkt ook bijna geen water of sap. Moet ik het advies van ggd volgen of gewoon meer melk geven? Mijn zoon is net 9 maanden geworden. Hij eet trouwens een halve boterham, fruit en groente etc. Mijn zoon slaapt nu ook 3 dagen slecht overdag ook wilt ook niet op schoot slapen. Verder is hij niet ziek. Komt dit omdst hij miss weinig drinkt?
 
Met 9 maanden is 3x150 of 3x180 prima. Ik zou zeker niet terug gaan naar 4 flessen, je moet die flessen toch afbouwen en met 9 maanden is 3 flessen heel normaal! (7.00-13.00-19.00) Je zou evt wel 180 kunnen geven, dat scheelt al wat. En verder uit een tuitbeker toch dixap of water blijven aanbieden. Aan 3 flessen hebben ze in principe genoeg vocht binnen hoor, maar alle slokjes water/dixap die erbij in gaan is mooi meegenomen. Ze moeten dat ook echt leren, meestal gaan ze rond de 10 a 11 maanden echt wel grotere hoeveelheden water/dixap erbij drinken!
 
En hoeveel slaapt hij? Nog 2 slaapjes? Rond de 7 a 8 maanden stappen kindjes over op 2 slaapjes, vaak van 9-10.30 en van 14.00-15.30 ongeveer. Wakkertijd is op die leeftijd wel ruim 3 uur!
 
Terug
Bovenaan