Voeding omhoog

<p>Mijn dochter is nu 4,5 week oud. Ze drinkt de 120 flessen bijna altijd leeg! Misschien 1/2 x per dag dat er 10/20 achterblijft. Ik maak m soms ook 130 vanwege moeilijke ontlasting dus puur voor t vocht. </p><p>Ik heb niet het idee dat ze honger heeft, ze komt eigenlijk altijd om de drie uur, soms 2,5 maar soms ook 4. </p><p>Vanaf wanneer gingen jullie naar 150? Ik merk dat ik het heel lastig vindt! Wil wel eens die laatste fles naar 150 doen om te kijken of ze wat langer slaapt snachts maar juist dan is ze erg slaperig en drinkt ze de 120 niet altijd helemaal leeg. Ook spuugt ze af en toe, niet halve flessen maar wel wat mondjes, soms na 2 uur nog eens. Ik hou haar altijd nog 20 min rechtop voordat ik haar wegleg.. </p><p>ik hoor graag jullie gedachten hierover!</p>

Ik lette een beetje op haar gewicht, maar vooral of ze tevreden was na de fles. Op een gegeven moment ging ze jammeren na de fles en op de handjes sabbelen. Dat was het teken dat ze meer nodig had! 
Ze is nu 9 weken en zit sinds een paar dagen op 5 flesjes, maar die zijn niet allemaal even groot. De ochtend gaat prima, dus de eerste 2 flesjes zijn 150. De 3e en 4e zijn 180 en de 5e weer 150.
Ik vond/vind het een enorme puzzel, die voeding.. succes!

Mijn dochter is 5.5 week oud. Ik geef 130cc + 4 schepjes, idd omdat ze veel moeite had met ontlasting. Nu ik elke fles 10cc meer water erin geef, poept ze makkelijker.
Ze krijgt ook elke 3 uur (soms 2.5 uur, soms 4 uur als ze lekker slaapt) Ze laat soms iets van 10cc staan. Spugen doet ze ook af en toe maar een klein golfje. Dus helemaal hetzelfde als bij jou eigenlijk!
Ik geef een enkele keer 150cc. Dat doe ik alleen als ze de 130cc heel snel/makkelijk opdrinkt en ze zoekt naar meer eten. Dan maak ik 30cc extra en kijk ik wat ze daarvan opdrinkt. Meestal heeft ze hier 1x per dag behoefte aan, maar alsnog heeft ze dan 3 uur later honger dus er veranderd verder niks ;) 
Dus als ze die 120/130cc makkelijk leeg drinkt, maak je toch gewoon 30cc extra en dan zie je wel wat ze doet? 
Hoevaak komt ze s nachts? Mijn dochter meestal rond 3.00 en 6.30... maar helaas soms ook om 1.30 en 5.30... er is geen peil op te trekken!

Mijn oudste dochter was trouwens 3 maanden voor ze eindelijk flesjes van 150cc op kon.. dus dat is ook voor elk kindje anders! Lang niet alle kindjes kunnen evenveel op, kijk naar waar je kindje behoefte aan heeft!

Mijn oudste dochter was trouwens 3 maanden voor ze eindelijk flesjes van 150cc op kon.. dus dat is ook voor elk kindje anders! Lang niet alle kindjes kunnen evenveel op, kijk naar waar je kindje behoefte aan heeft!

Klinkt inderdaad alsof ze hetzelfde drinken! Af en toe denk ik dat ze teveel drinkt. Vandaag heeft ze bijv 7 flessen van 120 (soms 130 dus). Ze is 4,4 kg. Dan mag ze volgens de verpakking van 4,4 x 150 ml =660 ml per dag. Daar ga ik dus altijd over heen. Nu weet ik dat elk kind anders is maar t maakt me toch ergens onzeker.. denk ook niet dat ik haar overvoed maar toch! 
Hoe vaak ze snachts komt hangt er vanaf hoelaat ze de laatste fles krijgt. Vanavond rond 10 uur dus dan denk ik dat ze rond 1 en 4 uur komt. Gister had ze elf uur de fles en kwam ze 3 uur en 7 uur, dus top!  Savonds wacht ik echt tot ze zelf komt dus zo laat mogelijk zodat ze zo laat mogelijk in de nacht komt ?

Terug
Bovenaan