Voeding onderweg

<p>Hallo dames,</p><p>Hoe nemen jullie afgekolfde borstvoeding mee voor onderweg? En hoe warm je 't op zonder flessenverwarmer? En zonder magnetron wat ik overigens zoiezo niet gebruik.</p><p>Hoor graag hoe jullie het doen!</p>

Tasje met koelelement of ik kolfde in de auto vlakvoor de bestemming. Warmhouden onder je shirt. Opwarmen vond ik ook moeilijk namelijk! Bij vrienden kan je nog om een pan warm water vragen maar in n pretpark us dat lastiger.. liefst kolfde ik dan even als er melk nodig was.

Afgekolfde melk kan 4-6 uur buiten de koelkast. Je kan het ook in een koeltas meenemen. Opwarmen kan je in warm water doen dus zou je een thermosfles mee kunnen nemen. Of warm water en een bakje vragen als je ergens bent. 
Ik neem nooit melk mee als ik wegga maar voed gewoon. Evt met een grote hydrofieldoek over m'n baby en borst heen. 

Ik voed ook gewoon! Als ik bij vrienden ben vraag ik of het stoort, zo ja dan ga ik even in een andere ruimte zitten, zo niet doe ik het gewoon. Verder onderweg zoek ik een wat rustiger plekje op. Ben wel nog opzoek naar handige kleren om te dragen. Ik draag graag jurken en als ik dan wil voeden zit ik gelijk in mn ondergoed, dat vind ik dan weer wat overdreven ?

Afgekolfde melk kan tot 10 uur buiten de koelkast ;-)
Heb vorig jaar een lactatiekundige gehad die dit vertelde.
Als je net kolft voor je vertrekt dan kan het dus tot max 10 uur buiten de koeling.
Om te verwarmen; thermoskan vullen met gekookt water, bak of schaal meenemen die tegen dat water kan en dan een flesje met de bv daarin wat warm laten worden.

Ik had een speciale reis opwarmer van mijn buren te leen. Een soort koel element voor eromheen, zoal je met een fles wijn doet, maar dan zat er in klikje in en dan werd het warm (en hard). Thuis moest ik hem dan uitkoken om zacht te laten worden en opnieuw kon gebruiken. Een soort flexibele kruik ofzo. Geen idee hoe het heet.
In mijn luiertas zat een speciaal isolerend tasje voor flesjes. Die gebruikte ik om het koel te houden onderweg. 

Terug
Bovenaan