Voeding/ontlasting

Hai!!
Even een vraagje, of iemand hier ook ervaring mee heeft. Sinds een week zijn wij begonnen met oefenhapjes voor ons zoontje van 4 maanden. Nu weet ik dat zijn ontlasting kan veranderen. Maar hij heeft nu al 2 dagen geen poepluier gehad. Ik heb het vermoeden dat hij er af en toe ook wat last van heeft. Maar niet de hele tijd. Iemand ervaring mee? Komt dit vaker voor?
Alvast dank!!
 
Herkenbaar. Onze dochter had daar lok last van.. Lichaam moet wennen aan ander voedsel om te verteren. Ik deed wat echt water bij de flesjes (10cc) omdat ontlasting hard was en kwam na paar weekjes aanmodderen vanzelf weer in orde. Ook gaf ik fruithapjes met kiwi of klein beetje pruim. Als hij er echt last van heeft kan je altijd even langs HA voor zo'n speciaal drankje.Maar hier kwam het vanzelf weer goed :)

 
Jaaa idd dat dacht ik ook, hoe lang zat er bij jullie tussen de poepluiers? Was dit ook wel 2 dagen of langer??
 
Hey! Ja volgens mij komt dit heel vaak voor. Bij mijn eerste dochter eventjes lactulose gebruikt omdat de ontlasting echt hard werd (maar 4 dagen ofzo hoor! Ze moest even een "drempel" over). Nu net gestart bij dochter nr 2 met oefenhapjes. Laat er vandaag even een dagje tussen zitten om de darmen te laten wennen.
Geef je fles of borstvoeding? Bij flesvoeding mag er max 3 dagen tussen zitten van geen ontlasting, dan moet je aan de bel trekken. Bij borstvoeding mag er wel 10-14 dagen tussen zitten ! Oh en wat krampjes is ook normaal. Die darmen moeten toch wennen. Met (zeer) weinig beginnen en niet elke dag geven , dan geef je de darmpjes tijd
 
Terug
Bovenaan