voeding + ontlasting

Mijn zoon (6 wk) heeft vanaf het begin eigenlijk groene ontlasting gehad. Nu is mij gisteren verteld door 2 onafhankelijke personen dat dit eigenlijk niet goed is. De ontlasting hoort bij flesvoeding geel/bruin te zijn. Het komt wel eens voor maar niet vaak. Wie heeft hier ervaring mee? Wat kan ik ertegen doen?? Help!
 
Wat een ongeloofelijke kletskoek over die groene poep!!!! Dat is helemaal normaal hoor. Geef je de fles ? Dan is deze kleur prima, en geloof niks van die onzinverhalen over dat het niet goed zou zijn. Bel anders het cons. buro die zullen hetzelfde zeggen. Dus niet in paniek raken hoor. Je wordt anders hardstikke onzeker gemaakt door de omgeving. Mijn dochter heeft de eerste 3 maanden de borst gehad, toen was de poep gelig, maar vanaf dat ze de fles krijgt is ie groen, en dit is heel gewoon voor flesvoeding. Pas als ze wat vastere voeding krijgen zoals fruit etc. wordt de kleur wat bruiner.

Verder, je hebt als het goed is ook een telefoonnummer van ouder-en-kind zorg, daar kun je altijd terecht met vragen over je kind, hoe gek ook. Liever even een telefoontje en het zeker weten, dat je gek laten maken door onzinverhalen.
Succes, mama van Eva
 
Inderdaad onzin hoor! Mij werd ook verteld dat hij dan erg last van krampjes gehad moet hebben. Ik vond dat natuurlijk heel zielig. Maar goed, mijn zoon is nu 6 maanden en heeft tot op de dag van vandaag groene ontlasting en hij zit prima in zijn vel. Hij krijgt heel soms een beetje fruit,mag nog niet teveel i.v.m. allergie. Als hij fruit gehad heeft of een beetje groente, is zijn ontlasting ietsje minder groen, maar nog wel overwegend groenig.
Dus, maak jezelf niet bang, er is waarschijnlijk niets aan de hand hoor. Dit zijn gewoon praatjes.
 
Mijn zoontje kreeg ook in de eerste maanden Nutrilon Omneo. Dit is gelijkwaardig met Friso Comfort omdat ze beiden helpen bij krampjes en moeilijke ontlasting. Zijn ontlasting was ook groen. Ik was ook een beetje bezorgd dus ik heb op het CB gevraagd of het normaal was. Daar hebben ze mij verteld dat in zulke voeding zoals Friso Comfort en Nutrilon Omneo bepaalde eiwitten zitten die de ontlasting dunner maken en deze zelfde eiwitten zorgen er ook voor dat de ontlasting groen wordt. Ik ben inmiddels sinds een paar weekjes overgestapt naar normale Nutrilon en inderdaad de ontlasting is weer geel geworden. Dus het is wel normaal. Maak je geen zorgen!!

Groetjes van Desi mv Duncan
 
Mijn dochtertje had bij de overgang van Nutr 1 naar Nutr 2 erg groene poep. (net spinazie) Volgens de apotheker de de voedingslijn van nutrilon komt dit door onverteerde eiwitten. Nu zij veel vast voedsel krijgt is het veel beter geworden en poept zij voor het eerst in maanden weer bruin.
 
Terug
Bovenaan