voeding + ontlasting

Hoi! Mijn zoontje krijgt sinds kort groente en fruithapje en sindsdien heeft hij erg veel moeite met poepen, hij is vaak aan t persen en dan komt er op een gegeven moment een klein drolletje, meer niet. houd dit in dat hij beter meer flesvoeding kan krijgen? Of is dit normaal en gaat het straks vanzelf weer goed allemaal?
 
Wij hebben dat in het begin ook meegemaakt. Het is even wennen die vaste voeding en de ontlasting wordt dan wat vaster. Niet gek dus, maar soms wel vervelend voor je baby. Ik heb bijvoorbeeld een paar dgaen geen banaan gegeven. dat hielp iets. Misschien helpt het om wat kookvocht door de groenten te doen voordat je het pureert.

Succes
 
ik gaf in het begin alleen groente, misschien beter om toch eerst 1 ding te proberen ipv groente en fruit. Banaan krijgt mijn zoontje ook hardere poep van, nog steeds trouwens. Ik maakte groente vaak zelf en deed er veel kookvocht door, zodat het lekker nattig was (nu maak ik het droger).
 
Mijn dochtertje had in het begin ook veel moeite met poepen; ze lag dan vreselijk te kermen en kreeg er dan nog niks uitgeperst. Ik heb toen steeds een klein beetje (paar druppels)Roosvicee Laxo door haar fles gedaan en toen ging het een stuk beter. Als het poepen na een tijdje beter gaat, kan je proberen of het zonder de Roosvicee ook goed blijft gaan. Bij haar waren de problemen met een week of 2 verdwenen.
 
Terug
Bovenaan