Voeding, opvang en werk...

Ik vraag me af hoe degene van jullie die alweer werken het sochtends doen met de voeding, naar opvang brengen en zelf op tijd op t werk komen. Of hoe jullie dit van plan zijn te gaan doen.
Ik ga over 1,5 week weer aan het werk. Aron krijgt nu z'n 1e fles om 6.00-6.30. Ik moet zelf om 7.10 van huis en mijn man uiterlijk om 7.30. Hij brengt dan Aron en mijn dochter van 2 naar de gastouder. Dat word dus wel rennen en vliegen sochtends.
Nu weet ik van mijn dochter dat toen zij voor t eerst naar de gastouder ging ze al bijna 5 maanden was en om 8.00 eerste fles bij de gastouder kreeg.
Aron is straks 3,5 maand en ik heb geen idee wanneer hij over kan gaan op 4 flesjes en de eerste fles dus wat later kan krijgen. Iemand een idee?
Ben benieuwd hoe jullie het sochtends gaan doen.

Ben ook benieuwd. Wij geven 4 flessen, want we geven op verzoek en hij hoeft niet meer dan 4 flessen. Nu zijn we de fles van 6 uur naar 8 uur aan het verplaatsen. We geven steeds de speen (niet meer dan 2 keer hoor) en dan slaapt hij lekker verder.
Dit komt ons ook erg goed uit voor de opvang en daarbij spuugt hij snel en dan is het niet fijn om na de voeding meteen in de auto te springen.

Ben benieuwd hoe andere ouders het gaan doen

x

Ik was gewend om om 7 uur te beginnen en mijn man al om half 7, echter de opvang is vanaf 7 dus ik zal mijn tijden wat aan moeten passen.
Onze ochtend fles is rond 6, half 7 dus dat hou ik er gewoon in. Zelf zal ik rond 5.15 opstaan ofzo, misschien 5.30 als blijkt dat dat haalbaar is, als alles 's avonds is klaar gezet.
Maar dat het even wordt rennen en vliegen kun je niet omheen ;)

Hmmm ik bedenk me net dat ook ik natuurlijk kan kijken om de ochtend fles iets later te doen. Ik wil niet te veel plannen hoe het straks zal gaan, m'n leven als werkende moeder laat ik over me heen komen, wordt al gek zat denk ik.

Ik heb dan het voordeel dat ik thuis werk en dus niet de deur uit hoef! De eerste fles wisselt momenteel nogal. De laatste dagen was het 7.30, vanmorgen ineens weer 6.15. De eerste kindjes komen om 7.00 dus dan is 6.15 wel een mooie tijd. Snel de fles, dan klaarmaken en de deur open doen. Mijn oudste doe ik dan daarna pas. Als Luana na 7.00 komt dan doet mijn man de fles. Die hoeft pas om 8.25 weg. Luana slaapt nog altijd na de eerste fles zodat ik de rest kan opstarten. Ze word pas tegen 10.00 weer wakker!

Kortom ik heb een makkie haha! Ik ben benieuwd hoe het volgend jaar zal gaan, dan ga ik uit werken dus dan word hier ook wel anders haha.

Liefs ciomama

Herkenbaar haha. Ik ga over kleine 2 weken weer aan de slag. Onze dochter is dan bijna 3 maanden. Ik geef zelf wel borstvoeding, misschien is dat toch nét even anders dan flesvoeding.
Ik heb van de lactatiekundige het advies gehad om een planning/draaiboek te maken, zodat je min of meer kunt plannen wanneer je moet voeden. Plannen kan met flesvoeding kan natuurlijk ook. Ik heb het laatst ook gedaan op mijn trouwdag en dat werkte echt prima. Toen heb ik niet gekolfd, omdat dat niet nodig was, maar ik had wel alles mee voor de zekerheid.
Als ik straks ga werken, dan heb ik het nu zo gepland dat ik 's ochtends nog 'live' voed rond 6.00u en dan elke 3 à 3,5 uur ga kolven (3x). Voor de 1e voeding ontbijten en na de voeding snel douchen en aankleden enzo. Ik vertrek dan 7.15u naar de opvang en ik hou er rekening mee dat ik 7.45u pas naar kantoor kan vertrekken. Tegen een uur of 17 weer naar huis en dan meteen 'live' voeden als we haar weer ophalen. Volgens mij komt het zo allemaal wel goed.

ik werk onregelmatig, en straks maar 22 uur, dat zijn 2 of 3 dienstjes waarvan meeste uren avonds/nachts.

jonna krijgt 20 uur laatste fles en 8/half 9 uur weer. ze komt nog wel rond half5-6 uur voor een kleine fles manlief is 7 uur weg dus hij brengt dan de meisjes (vanaf sept wan tnu hebben we aan huis) en daar krijgen ze eten.
vaak deed hij mara met slaapzak en al in de kinderwagen en bracht haar daar heen, ze sliep dan verder onderweg en werd daar wakker en aangekleed.

ik sta half 8 op, lekker aankleden en dan mara eruit aankleden en alles naar beneden, jonna is al wakker maar wil niet direct de fles dus die speelt ff in bed tot mama tijd heeft. dan jonna mee naar beneden, de fles en daarna mama en mara ontbijt.

we hopen nog wel van de fles nachts af te kunnen maar rijstebloem heeft nog geen resultaat tot nu toe, ben al lang blij dat ze wel doorslaapt .

Terug
Bovenaan