Hoi Blinky!
Nog gefeliciteerd met de geboorte van je kindje!
Met 7 weken kreeg mijn zoon nog zeker 7 Ã 8 voedingen per dag (BV).
Toen ik ging werken heb ik op mijn werk 3 kolfpauzes van een half uurtje ingelast, op de tijden dat hij normaal bij mij zou drinken. Op die manier kon ik de productie goed in stand houden, had ik geen last van volle borsten en had ik voldoende melk voor hem voor de volgende dag.
Voordat ik ging werken had ik alvast een paar keer met kolven geoefend waardoor ik wat melk in de vriezer had. Dat heb ik de eerste dag dat ik ging werken meegegeven. Daarna had ik dus elke dag verse melk voor hem. BV is in een goed koude koelkast (max. 7 graden) 5 dagen houdbaar, dus ik hoefde het niet in te vriezen als ik een paar dagen vrij was. Ging bij ons super zo!
Ik heb op m'n werk gekolfd tot mijn zoon 1 jaar was (volgens de wet heb je tot 9 mnd recht op kolf-/voedingspauzes, maar ik heb een geweldige werkgever!) Na een half jaar dronk m'n zoon al een stuk minder vaak en kon ik met twee keer kolven toe, na 9 mnd kolfde ik nog maar 1x per dag.
Nu (17 mnd) krijgt hij halfvolle melk als ik aan het werk ben, en BV als ik thuis ben. Ik heb gelukkig geen stuwing als ik niet kolf, en heb toch voldoende melk als ik thuis ben!
Als je meer wilt weten over de combinatie werk en BV of BV/FV kijk dan eens op het forum van de samenwerkende borstvoedingsorganisaties. Daar komen heel veel moeders die deze combi's maken en je van goede informatie en tips kunnen voorzien!
www.borstvoedingsforum.net
Chat je liever dan dat je een forum bezoekt? Kijk dan eens op de altijd gezellige èn informatieve chat van www.borstvoeden.info
Met alle respect voor dit forum, maar op bovenstaande sites hebben ze toch nèt even wat meer verstand van BV dan hier!
Heel veel succes!
Groetjes, May