voeding/regelmaat

Hallo,

Wij hebben sinds 2 weken een kleine meid. Ze krijgt nu 6 tot 7 flessen per 24 uur van 120 cc per keer. De ene keer zit er tussen 2 flessen 3 uur en de andere keer 5 uur. Weet iemand of het nu al mogelijk is om een soort van ritme op te bouwen en zo ja hoe? Wanneer slaapt je kindje de nacht door en hoe pak je dat aan?
Misschien is het nog wel te vroeg om mee te beginnen maar ja ik ben een beginnende moeder die nog niet alles weet.

Alvast bedankt voor de reacties!
 
Hallo daar,

Proficiat met de kleine meid :)

Ik zou haar overdag om de 3 uur wakker maken en 's nachts laten slapen todat ze zichzelf meldt. Dit hebben wij toen ook gedaan met ons dochtertje, en zo hebben we het denk ik 3 maanden gedaan. Om de 3 uur en 's nachts alleen als ze zich meldt. Dit i.v.m het dag en nacht ritme. Die van ons had het al snel door, want met 6 weken sliep ze door. wel niet tot 8 uur  de volgende ochtend natuurlijk, maar wel tot 5 a half 6. Ze kreeg haar laatste flesje om 11 uur 's avonds. Ook heb ik het boek van Ria Blom. Het gaat over regelmaat in het leven, en dit in combinatie met inbakeren. Aangezien ons dochtertje erg onrustig was tijdens het slapen, hebben we haar ingebakerd en dat ging super. ook staat er een methode in, om regelmaat aan te brengen zónder inbakeren.
Ook heb ik het boek 'de babyfluisteraar lost alle problemen op' van Tracy Hogg. Dit is ook en heel goed boek, staat veel in over regelmaat en structuur. Je zou ze eens kunnen lezen. Ik heb ze pas gelezen toen ik al op het probleem stuitte. Ik had dit beter kunnen doen voordat het probleem zich al voor had gedaan, want zo had ik het natuurlijk kunnen beperken aangezien wij geen enkele regelmaat in het begin hadden. (Wist ik veel dat baby's ook konden huilen van vermoeidheid, ik dacht als ik haar heen en weer wieg en de hele dag draag, daar wordt ze wel rustig van, nou niet dus!)
Maar goed, dat is dan weer een ander verhaal. Ze is nu bijna 5.5 mnd en vrolijk als maar kan.
Ik wens je veel succes met de kleine, en geniet er veel van want het gaat zo snel! Voor je het weet mag ze al een groentehapje :))))))

Groetjes m.v Johna (1-11-2005)
 
Terug
Bovenaan