voeding schema

Hoi

Alyssa is nu 2,5 maand en krijgt om de 4 uur een fles.
S'Nachts heeft ze geen voeding meer want ze slaapt sinds 1,5 week door.

Ze krijgt dus 5 flessen per dag met 180 water en 6 schepjes voeding.

Groetjes Tamara
 
Hallo,

bedankt voor je reactie.

Juriën krijgt sinds afgelopen donderdag om de 4 uur bv. Voorheen ong 7 voedingen per dag. op het cb zeiden ze dat ik moest minderen. Sinds kort komt hij weer rond 4:00/5:00 uur!!!! dus daar zit dan ook alweer een extra voeding in.

groetjes Min
 
hoi mijn zoontje is nu 11 weken en krijgt 4 flessen van 225ml en de laatste is om 20.00 en hij slaapt de volgende morgen door tot 08.00.
hij krijgt om de 4 uur overdag.

ik hoop dat je er wat aan hebt.

groetjes sandra
 
hallo Min,
met borstvoeding hoef je NOOIT te minderen. Je kindje geeft zelf aan hoe vaak en hoe veel hij wil drinken!
Zo jammer dat ze dat op het cb zeggen! Bij mij was dat nl ook zo. Sander kwam 300 gr. per week aan (gemid. is geloof ik zo'n 100 gr). Ik onzeker en dacht dat hij te hard groeide. Sander kwam om de 2,5 uur. Tegen mij zeiden ze dat ik dan echt wel moest rekken tot 3 a 4 uur! Dan zit je dus met een huilend kind de hele tijd. Tot ik info vroeg bij een lactatiekundige (via stichting ICARE aan gekomen). Die zei: ook al komt je kind elk kwartier is dat nog normaal en goed. Bv kinderen komen meestal om de 2,5 a 3 uur en je hoeft je kind bij bv voor de voeding niet te laten huilen.
Oftewel, volg je kind (in zover jij dat wilt) en dan komt alles goed.

groetjes lineke
 

Hoi,

Ik heb een zoontje van 2 maanden, hij krijgt het volgende:

7.30  uur: 120 ml water + 4 schepjes nutrilon
11.00 uur: 120 ml water + 4 sch.
16.00 uur: 120 ml water  + 4 sch.
19.00 uur: 120 ml water + 4 sch.
23.00 uur: 120 ml water + 4 sch.

De laatste voeding moeten we hem sinds een paar dagen voor wakker maken.
Hij eet het niet altijd helemaal op. De voeding van 19. 00 uur ongeveer eet hij vaak niet helemala op. De tijden zijn erg regelmatig gelukkig. Het kan een keertje een half uurtje schelen.

Kalle kwam tot een paar weekjes terug ook 's nachts nog, hebben we gewoon speentje gegeven, tot 5 keer in een nacht, erg vermoeiend. Maar de tweede nacht kwam hij nog maar een keertje en daarna niet meer, hij slaapt nou sinds 6 weekjes helemaal door heerlijk!!!!

in het begin vroeg ik mij zelf ook af of het allemala wel goed ging. Op het cb zeiden ze ook dat hij teveel aangekomen was, in 1,5 ongeveer bijna 500 gr.
Maar bij mijn eerste zoontje, nu inmiddels 1,5 jaar, was dat precies hetzelfde. Ik denk dat z egewoon even een groeispurt hadden. En di eis heel goed gegroeid en helemaal niet te zwaar!!!!
En een tip: trek je niet te veel aan van het cb hoor!!!!
Ik werd er ook ontzettend onzeker door!!! Sommige dingen het ene oor in en het andere oor uit. Als je kleintje zich er lekker bij voelt dan is er niets ana de hand. Je moet het op je eigen gevoel doen. Luister naar j ekindje en het komt allemala goed hoor!!!!! Het is makkelijk zeggen ik weet het, ik was nu ook weer even onzeker doordat ze dat zeiden op het cb. Maar nu merk ik dat het heel goed gata met kalle! Hij eet, slaapt en speelt  prima!!

Veel suc6 en zorg dat je ervan blijft genieten hoor!!!!

Groetjes Vivian
 
Terug
Bovenaan