Voeding/slaap baby 8 weken

<p>Hoi mede-mama's, ik loop met mijn dochtertje van 8 weken (5kg met 6 weken) tegen wat problemen aan. Sinds 1,5 week ben ik overgestapt van BV naar kunstvoeding. Als ik het goed begrijp zou ze aan kunstvoeding 5kgx150ml = 750ml mogen krijgen. Ze drinkt meestal 6x per dag (overdag elke 3u en 1x in de nacht). Ze drinkt gemiddeld per voeding 100cc, en drinkt dus meestal de fles niet leeg. Ze lijkt wel tevreden na de meeste voedingen (op krampjes na). Maar ze drinkt per dag dus minder dan die 750ml.</p><p>Nu vraag ik me een paar dingen af:</p><p>- krijgt ze wel voldoende binnen? Ben van mijn zoontje gewend dat hij na de laatste druppel nog meer wilde, dus ik ken dit niet leeg drinken van flessen niet. Vlg week moet ik weer naar het CB dus dan weet ik hoe het met de groei gaat. </p><p>- daarnaast vraag ik me af hoe je weet of de fles die je gebruikt de juiste is. We hebben een brede Dr Brown. Ze 'klikt' regelmatig, alsof het vacuum los laat, en er sijpelt ook regelmatig voeding uit de mond. Vraag me dus af, zou een smallere speen beter zijn? </p><p>- en los van de voeding, ze begint haar nacht te vroeg: na de fles rond 18u kan ze doorslapen tot 2u als we haar niet wakker maken. Mooi, dat ze zo goed kan slapen, maar gevolg is dat ze daarna vaak klaar wakker is en we zo 1,5u bezig zijn om haar weer aan het slapen te krijgen. We hebben geprobeerd haar wakker te maken rond 22u voor een fles, die drinkt ze dan soms wel soms niet goed leeg, en wordt alsnog rond 2u wakker. Dus ook daar weet ik niet goed wat wijs is..</p><p> </p><p>Ben benieuwd of jullie ideeën hebben.</p><p> </p>
 
Ivm het ‘klikken’ tijdens het drinken: is er al eens gekeken of het tongriempje niet te kort is? Als hun tongriem te kort is kunnen ze niet goed vacuüm zuigen en hoor je ze ook klikken. Het maakt dan meestal geen verschil of je een brede of smalle speen hebt. Wellicht drinkt ze daarom ook niet zoveel?
 
Hoi hoi!

Mijn naams is Josanne Verhoof, werkzaam als pedagoog en slaapconsulent bij Villa Bimbi. Ik denk heel erg graag met je mee!
Je mag mij gerust een berichtje sturen via info@villabimbi.nl of via Whatsapp op 073 8449030 dan help ik je graag verder. 
Je kunt dan tevens een kort gratis slaapplan ontvangen.

Lieve groetjes,

Josanne
Villa Bimbi
 
Terug
Bovenaan