Voeding/slaap omgedraaid, hoe draai ik dat terug?

<p> </p><p class="p2" style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 17px; line-height: normal; caret-color: #000000; color: #000000; -webkit-text-size-adjust: auto;"><span class="s2">Wij hebben een fantastische dochter van 6 maanden oud Het is een meisje met “een kop er op” zullen we maar zeggen. </span></p><p class="p3" style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 17px; line-height: normal; min-height: 20.3px; caret-color: #000000; color: #000000; -webkit-text-size-adjust: auto;"> </p><p class="p2" style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 17px; line-height: normal; caret-color: #000000; color: #000000; -webkit-text-size-adjust: auto;"><span class="s2">Toen ze net geboren was tot aan dat ik ging werken, sliep ze “door”. Ze kreeg en krijgt borstvoeding. Vanaf de zesde week boden wij haar een fles aan, dit lukte echter niet. Onze dochter was een heuse flesweigeraar. Nooit eerder van gehoord maar het bestaat dus echt! Je kunt het niet bedenken en we hebben het wel geprobeerd en daarnaast kunnen we wel een winkeltje openen aan de hoeveelheid flessen en spenen die we hebben geprobeerd en gekocht. </span></p><p class="p2" style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 17px; line-height: normal; caret-color: #000000; color: #000000; -webkit-text-size-adjust: auto;"><span class="s2">Enfin, uiteindelijk gelukt! Ze pakte een fles (met veel moeite) en dronk toen ik naar mijn werk moest uit een fles. Weliswaar heel weinig <span class="Apple-converted-space"> </span>maar het begin was er! </span></p><p class="p3" style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 17px; line-height: normal; min-height: 20.3px; caret-color: #000000; color: #000000; -webkit-text-size-adjust: auto;"> </p><p class="p2" style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 17px; line-height: normal; caret-color: #000000; color: #000000; -webkit-text-size-adjust: auto;"><span class="s2">De keren dat zij dan naar opa/oma of de opvang ging, dronk ze overdag heel weinig en haalde ze dat dus in de nacht in. En ze sliep zo goed door….. Nu zijn we wat weken (maanden) verder en is het een patroon geworden. Ik val ook in slaap tijdens het voeden en het lijkt er op dat zij het wel gezellig vind zo bij mij in bed. Maar ik ben het uit bed gaan in de nacht, zóóó zat! En volgens mij is het helemaal niet nodig…. Maar hoe draai ik het om? Hebben jullie een gouden tip?</span></p><p class="p3" style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 17px; line-height: normal; min-height: 20.3px; caret-color: #000000; color: #000000; -webkit-text-size-adjust: auto;"> </p><p class="p2" style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 17px; line-height: normal; caret-color: #000000; color: #000000; -webkit-text-size-adjust: auto;"><span class="s2">Ze ligt in haar eigen bed (sinds 3 weken) en we brengen haar om 19.00 naar bed, volgens een vast ritueel. Elke dag hetzelfde, voorspelbaar. Dan krijgt ze borstvoeding en leg ik haar wakker weg. Muziekje aan en dan gaat ze slapen. Vervolgens komt ze om 21.00, om 23.00 om 02.00, 04.00, 07.00 (zo ongeveer).</span></p><p class="p2" style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 17px; line-height: normal; caret-color: #000000; color: #000000; -webkit-text-size-adjust: auto;"><span class="s2">De speen pakt ze in de nacht niet, die spuugt ze uit. Ze wil dan gewoon drinken uit de borst. Dat geef ik haar dan en dan gaat ze verder slapen. Overdag probeer ik haar zoveel mogelijk te voeden/aan te leggen. Ook geef ik haar elke dag een fles kunstvoeding maar ook die weigert ze. Overdag slaapt ze trouwens heel netjes, om de 2 uur en drinkt ze naar mijn idee goed. Ook eet ze fruit en groenten. </span></p><p class="p3" style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 17px; line-height: normal; min-height: 20.3px; caret-color: #000000; color: #000000; -webkit-text-size-adjust: auto;"> </p><p class="p2" style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 17px; line-height: normal; caret-color: #000000; color: #000000; -webkit-text-size-adjust: auto;"><span class="s2">Hebben jullie ideeen/tips wat ik anders zou kunnen doen om zo ook een beetje meer aan mijn nachtrust te komen? </span></p>
 
Zou je misschien kunnen proberen om een tijdje fulltime te kolven (of 's nachts gekolfde melk geven en alleen 's morgens en 's avonds of overdag als je niet werkt echt aan de borst) en haar zo te 'dwingen' beter uit de fles te leren drinken? Is natuurlijk zeker 's nachts super intensief (misschien helpt het om overdag te kolven en dat dan 's nachts op te warmen), maar misschien het proberen waard voor een paar nachten? Uiteraard wel in de gaten houden of ze voldoende blijft plassen.

Mijn zoontje kwam trouwens ook tot iets van 16 maanden elke nacht nog wel voor borstvoeding, tussen 4 en 6 maanden gingen we van 12x per dag naar ongeveer 9x per dag voeden, dus ook nog heel frequent 's nachts. Hij heeft echter wel vanaf het begin de fles geaccepteerd (mijn borstvoeding kwam traag op gang en hij viel te hard af, dus vanaf dag 2 heeft hij een week ofzo kunstvoeding bijgekregen uit de fles tot mijn productie voldoende op gang was). Ook toen ik ging kolven toen mijn verlof voorbij was of als ik er een keer niet was, dan dronk hij wel steevast kleinere flessen dan wat er voor zijn leeftijd geadviseerd werd, maar hij dronk ze dan gelukkig wel ook vaker. Overigens pakte mijn zoontje de fles wel steevast beter van mijn man (of wie dan ook) dan van mij en het beste zolang ik er maar niet bij was, zodat borstvoeding geen alternatief leek voor hem.
Lijkt me erg lastig zo'n flesweigeraar! Hopelijk vind je snel iets wat werkt voor jullie en jou weer iets meer nachtrust geeft!
 
Terug
Bovenaan