Voeding/slaapschema 5 maanden

<p>Hoi, </p><p>ik zou graag wat voorbeelden zien van jullie dagritmes incl slaapjes en bedtijd op deze leeftijd. </p><p>Mijn zoontje slaapt nog zo wisselend waardoor ik elke keer in de knoei kom met zijn voeding. Hij heeft ook nog geen nacht doorgeslapen. Vanalles geprobeerd, wakker maken om 23u voor fles, laten liggen om 23u. </p><p>De wakkertijd op deze leeftijd zou 1,5 tot 2 uur kunnen zijn. Afgelopen dagen houd hij het amper 3 kwartier vol. Begint te wrijven, oortjes trekken, huilen. Ik leg hem dan maar weer in zijn bedje en hij gaat weer slapen, soms 3 kwartier soms wat langer. Maar sinds dit zo is slaapt hij de nachten nog slechter dan voorheen. Zou hij dan teveel slapen op de dag? Maar ik kan hem ook moeilijk wakker houden lijkt me... </p><p>Ik heb niet het idee dat hij wat ziekig is ofzo dat hij daarom zo kort wakker kan zijn. </p>

Het wil nog wel eens wat wisselen en schuiven met een half uur ongeveer, maar die is mijn schema. Morgen is mn zoon 5 maanden. 
Voeding: 7-10-13-16-19-22
Meestal uur of anderhalf uur wakker en dan slapen. Dat schommelt dan tussen de 1 of 2 uur. Meestal rond half 6 of 6 uur naar bed. Dus na de voeding van 19u en 22u slaapt hij gelijk weer verder. S nachts slaapt hij meestal door, af en toe niet als hij flink verkouden is, met veel snot. 

Ons draakje is ook 5 maanden. Ons schema is ongeveer:
7:30 - 11:30 - 15:00 - 19:00 -23:00 fles (180/6). In de ochtend fruit, einde middag/avond hapje groente. Slapen doet ze standaard van 19:30-7:30. De fles van 23:00 gaat slapen volledig naar binnen. 
overdag slapen is maar net hoe het uitkomt. Zodra ze slaapsignalen vertoont gaat ze naar bed. Vaak is dat rond 10, rond 13 en meestal rond 16 nog een powernap. Maar soms heeft ze ook 'maar' 2 slaapjes overdag. Komt hier allemaal niet zo nauw. Mevr geeft zelf goed aan als ze moe is. Wegleggen als ze niet moe is heeft hier geen zin! 

Onze dochter is 4,5 maand.
Krijgt om 7:00 de fles, gaat daarna weer op bed en slaapt dan tot ca. 10 uur.
11:00 fles
12:00-14:30 slapen
15:00 fles
Om 17:00 wordt ze moe, het verschilt of we haar dan nog even op bed leggen of dat ze even in de box een dutje doet.
19:00 fles en op bed, slapen tot 7:00?
We proberen het ochtendslaapje er nu af te halen, zodat ze rond 9:30 een fruithapje kan krijgen, daar zijn we nog een beetje zoekende mee. 

Ons ritme (4,5maand)
voeding: 7-11-15-19  en wanneer die snachts wakker wordt.

tussen 9-11 een slaapje 45/60min
tussen 12-15 een slaapje van 1,5/2uur
tussen 16-17:30 een slaapje van 45/60min
19:00 fles (in bed) en direct daarna slapen.
oefen groente hap rond 17:30/18:00
om 23:00u maken we hem niet wakker voor voeding maar meestal komt hij zelf ergens tussen 22-1 voor de avond voeding die krijgt hij dan. 
Hij slaapt niet door maar heeft snachts geen fles nodig hij wordt vanaf 5u vaker wakker en krijgt dan zijn speen. Heel soms snachts nog een mini(fop)flesje.
Ik hou ong 2uur wakker tijd aan tussen de slaapjes ik breng hem soms wel naar bed als hij het nog niet vraagt. Vanaf het begin slaapt hij al niet super veel.

Terug
Bovenaan