Voeding/slaapschema baby 10 weken

<p>Hi mama's, </p><p>Mijn dochter is vandaag precies 10 weken en weegt +/- 5.5 kg. Sinds afgelopen donderdag zitten we in een nieuw ritme aangezien Feline in de ochtend vroeger wakker was.</p><p>Haar dag ziet er nu zou uit (de klok is een richtlijn):</p>07.00: flesvoeding 150/5 08.45: slapen in wieg11.00: flesvoeding 150/512.45: slapen in wieg15:00: flesvoeding 150/516.45: slapen op de arm en even in de wieg19.00: flesvoeding 150/520:15: slapen in wieg23.15: flesvoeding 150/5 (wakker maken) Nacht<p>Nu lijkt het wellicht dat de slaapjes overdag gemakkelijk gaan maar daar ben ik vaak druk mee, ze lijkt haar diepe slaap overdag minder goed te kunnen pakken. Speentje in, Speentje uit, op de kamer erbij liggen, white noise geluiden,slapen op de arm of in de wagen. De avonden en nachten gaan wel goed, de nacht slaapt ze nog niet door. Echter komt ze nu met het nieuwe ritme op wisselende tijden in de nacht, tot nu toe: 05.00u, 05.45u, en 04.15u. Een klein flesje geven heeft geen zin, daar neemt mevrouw geen genoegen mee.</p><p>Mijn vraag aan jullie is: wat kan ik op dit moment het beste veranderen? Voor de laatste avondvoeding maak ik haar wakker tussen 23.00/23.30 uur, de 150/5 gaat er dan ook met moeite in. Volgens de richtlijnen zou ze meer voeding mogen krijgen met haar gewicht maar moet ik op dit moment verhogen, verdikken, later de avondvoeding? Ze wordt in de nacht wakker omdat ze honger heeft, een speentje geeft maar 30 min rust. </p><p>Ik lees graag jullie tips/ervaringen ?. </p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p>

Als je echt het idee hebt dat ze wakker wordt van de honger, zou ik beginnnen met de laatste voeding ophogen naar 180/6. Ik herken het probleem dat ze slecht drinken als je ze er wakker voor moet maken, maar wellicht helpt het om bijvoorbeeld ook nog even een schone luier te geven, zodat ze toch wat beter wakker wordt om te drinken? Anders kun je ook proberen wat er gebeurt als je begint met de fles van 19.00 op te hogen.
Ik zou in ieder geval gewoon eens gaan spelen met een vollere fles, als je zegt dat ze al meer zou mogen krijgen. Je hebt namelijk wel fijne tijden verspreid over de dag zo, en ook voor jezelf is het fijn dat je niet nóg later de avondfles hoeft te geven.

Er is niks mis met wat je doet. En dat je dochter s nachts nog komt is ook heel normaal.
Mijn dochter is 15 weken. Drinkt ongeveer elke 3 uur 150cc (gaat lang niet altijd op). Elke dag wisselende tijden, afhankelijk van hoe de nacht verloopt. Ze slaapt soms door van 22.00-6.00, andere nachten komt ze om 3.00 of 4.00 al voor een flesje, het is heel wisselend en geen peil op te trekken. Ik geef gewoon een flesje en zie wel hoe laat ze weer komt voor de volgende voeding. 
Dit hoort er echt allemaal gewoon nog bij hoor! Ik heb helemaal geen vast ritme met vaste tijden voeden. Daar word ik helemaal gestresst van. Ik laat minimaal 2.5 uur tussen de voedingen overdag, maar als ze lekker slaapt dan zit er ook wel eens 4.5 uur tussen. s Avonds soms om 21.00 al de laatste, soms om 23.00. 
Overdag onrustig slapen is ook heel normaal. Mijn dochter slaapt vaak ook maar 30-45 minuten vast, daarna sta ik er soms wel 20 minuten naast om steeds die speen terug erin te duwen of ze slaapt verder op de arm. Af en toe doet ze ineens wel een goeie slaap van 1.5-2 uur, maar echt niet elke dag. 
Ik he  nog een oudere dochter van net 2 jaar. Bij haar probeerde ik van alles zodat ze door zou slapen en ze moest van mij persé de laatste fles om 23.00.. nu laat ik dat veel meer los en het gaat nu veel relaxter en beter. 
Doorslapen heb je niet in de hand, de één doet dat gewoon al snel en de ander pas heel laat. Mijn oudste dochter sliep even door met 2 maanden. Toen ze 4 maanden was, was dat weer voorbij en het hele eerste jaar bestond uit onrustige nachten. Weken dat het goed ging en dan weer weken niet. 
Nu weet ik dat het er echt gewoon bij hoort! En leg ik me er maar bij neer. Dat werkt voor iedereen het beste.
Dus je doet niks fout en geef gewoon die nachtfles! Rijstebloem heb ik hier geprobeerd zodat ze hopelijk wat langer zou slapen s nachts, hielp niks.

Bedankt voor jullie reacties!
Gisteren hebben we de fles opgehoogd, zonder resultaat. We hebben dus besloten om Feline te volgen met de nachtvoeding en vanuit daar kijken we hoe laat de dag 'begint'. 
Ik wil haar nog wel wakker maken voor de fles van 23.00/23.30u, of kan ik haar daar beter ook in volgen? Ik weet niet hoe laat ze komt omdat we dit nog niet eerder gedaan hebben. 
We bakeren haar in en met het uitdoen van de pacco-inbakerdoek wordt ze wakker. Kan ik beter s nachts het luiertje niet verschonen?

Terug
Bovenaan