Voeding/slaapschema bij reflux?!

<p>Ik zit een beetje met het schema voor mijm baby van 6 weken, 4,5kg. Ze heeft verborgen reflux en wil dus vaak (elke 2 uur) drinken. Maar ze krijgt flesvoeding dus adviseren ze 6-7 voedingen per dag. Ze drinkt dus vaker en ook alleen maar volle flessen. Na de fles, wat incl verschonen ongv een uur duurt, moeten we haar nog een half uur rechtop houden voor de reflux. Er zit dus vaak maar een uurtje tussen eind en begin van de fles... Heeft iemand een tip hoe dit anders kan? En ook hoe je een baby met reflux ‘wakker op bed’ legt, want meestal slaapt ze al in dat half uur dat we haar rechtop houden...</p>

Mijn zoontje (9 weken)heeft ook last van reflux wat eerst ook echt ging met projectiel braken. Op advies van de arts voeding gaan indikken en bedje wat schuin gezet zodat het hoofdje hoger ligt. Dit helpt goed. Reflux is er nog steeds(je hoort hem veel slikken) maar tot braken komen het niet meer. Wij geven hem gewoon iedere 3u een fles en snachts slaapt hij 6uur door. Want eerder of meer geven omdat ze daarom vragen werkte bij ons juist tegen. Ze vragen meer omdat het troost en pijn verlicht maar meer voeding verergert de reflux doordat de buik te vol zit. Wij houden hem na de voeding minimaal een kwartier overeind. Voeden hem ook echt goed overeind en laten hem 2x tussendoor boeren en natuurlijk achteraf(ook op advies arts)

Bedje omhoog en tussendoor boeren doen wij inderdaad ook al... en ze krijgt anti reflux voeding, waar al jbpm in zit, als we dit nog exta toevoegen krijgt ze er weer obstipatie van :/ het houdt allemaal wat

mijn zoontje heeft ook verborgen reflux.
bij hem helpt het heel erg goed om op zijn zij te laten slapen. als je het eng vind kan je haar eerst in de box zo leggen zodat je er meer toezicht op heb.
maar tot 10 weken sliep hij overdag weinig in bed. vooral in de draagdoek of in de maxicosi. 
Dat wakker in bed zou ik mij nog niet zo druk om maken op deze leeftijd. vanaf 12 weken ging t ineens zonder problemen. 
succes 

Terug
Bovenaan