voeding/tandjes

Hallo allemaal,
Wij hebben een dochter van 14 weken oud. Tot 3 weken geleden sliep zij door, dit deed ze al vanaf een week of zes. Ze gaat s'avonds altijd om een uur of acht naar bed en sliep dan door tot een uur of zes, maar sinds drie weken geleden, wordt ze rond een uur of drie waker van de honger. We hebben haar toen een fles van 200 cc gegeven en deze heeft ze vervolgens helemaal leeg gedronken. Maar de andere dag had ik wel een probleem wat haar schema deze liep in de soep, wat ze mocht toen natuurlijk nog maar 4 flesje hebben. Ze krijgt namelijk 5 x 180. Maar verolgens doet ze dit nu elke nacht, al drie weken lang. Ik begrijp het niet anders kon ze zo tot een uur of zes doorslapen. Maar sinds vandaag gaan we het anders proberen, ik wil toch weer uitkomen op 5 flesjes overdag zodat ze hopelijk die om drie uur s'nachts overslaat en weer rond een uur of zes komt. Wie heeft hier ervaring mee? En hebben wij er toen eigenlijk wel goed aangedaan om over te gaan op 4 flesjes overdag, hadden wij niet beter met haar oude schema door kunnen gaan van 5 flesjes overdag? In de laatste voeding doe ik al een schep rijstebloem.
 
Waarschijnlijk is je kindje er inderdaad nog niet aan toe en zou ik het oude schema weer oppakken.
Of ik zou de 180 cc verhogen naar ongeveer 200cc en dan wel 4 flesjes doen, kijken hoe dat gaat!
 
Hoi Su,

Het kan verschillende oorzaken hebben.
En ja helaas krijg je er geen gebruiks aanwijzing bij.

Misschien is ze inderdaad nog niet toe aan minder voedingen.

Of ze maakt een groeispurt en heeft ze meer energie nodig.

Of ze heeft door het warme weer wat meer dorst.
En ja dan is het logisch dat ze komt. Misschien kan je een kleiner flesje geven s nachts.

Vind het soms wel jammer dat er zo op gehamerd word dat kinderen moeten doorslapen. Waarom is dat toch. Zeker als ze komen omdat ze dorst of honger hebben. Als je s nachts dorst hebt ga je toch ook wat water drinken?

Groetjes joyce
 
Misschien is het moeite waard om te proberen om de laatste voeding wat later te geven. Als ik het zo lees dan denk ik dat haar laatste voeding rond 8-en is. Een kindje van 14 weken heeft echt nog vaak een voeding nodig zo rond 23.00 uur. Misschien kan ze dan beter de nacht door. Succes...
 
Bedankt voor jullie reacties. Mijn kleine meid heeft tot vijf uur geslapen, geweldig ben benieuwd hoe het vanavond gaat.
En Joyce ik vindt het helemaal niet erg dat ze nog niet doorslaapt maar ik ben nu weer drie dagen aan het werk en dat breekt je op den duur op. Je wilt namelijk ook goed functioneren op je werk. Dat is het enige.

Groetjes, Su
 
Terug
Bovenaan