voeding terug geven

A

Anoniem

Guest
hoi we hebben een dochter die dinsdag 2 weken is sinds gister geeft ze haar voeding terug het kan tijdens een voeding maar ook anderhalfuur later ben een beetje onzeker aan het worden omdat ik bv geef ligt het aan mij soms gr bianca

quote: miwa schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('10-08-2008 13:08:33'));

hoi we hebben een dochter die dinsdag 2 weken is sinds gister geeft ze haar voeding terug het kan tijdens een voeding maar ook anderhalfuur later ben een beetje onzeker aan het worden omdat ik bv geef ligt het aan mij soms gr bianca

Hoi Bianca,
Allereerst van harte gefeliciteerd met de geboorte van je dochtertje

Op zich is het niet verontrustend wanneer een baby wat voeding teruggeeft. Bij veel jonge baby's sluit het maagklepje nog niet goed, waardoor een teveel aan voeding weer gemakkelijk terugkomt. Zolang je kindje goed groeit en verder lekker in haar vel zit, is het eigenlijk 'alleen' een wasprobleem  
In de meeste gevallen gaat het spugen over naarmate de baby ouder wordt.

Soms kan het zijn dat een baby last heeft van lucht en dat daardoor ook weer voeding terugkomt. Je zou je baby tussendoor (bij het wisselen van borst) al eens kunnen laten boeren en ook na het voeden. Wanneer een baby de borst vaak loslaat tijdens het voeden, krijgt ze vaak ook veel lucht binnen. Dat kan te maken hebben met een heftige toeschietrefex. De melk spuit dan met zoveel kracht uit de borst, dat de baby de melkstroom niet aankan en daarom de borst steeds loslaat. In dat geval kun je het je kindje gemakkelijker maken door haar even van de borst te halen zodra je merkt dat de melk toeschiet. Laat de ergste stroom melk weglopen in  bijvoorbeeld een hydrofielluier of een handdoek en leg je kindje weer aan als je borst niet meer zo lekt. Een andere voedingshouding kan ook helpen als het gaat om een heftige melkstroom, namelijk de ruglighouding (Bv.com-Borstvoedingshoudingen) Jij ligt dan op je rug en je baby ligt bij jou op de buik tijdens het voeden. Ze moet dan als het ware tegen de zwaartekracht in drinken.

Groetjes van Yvonne

hoi,

gefeliciteerd met je kindje,
jij doet niets verkeerd hor, en begrijpelijk als het je eerste is, dat je af en toe flink onzeker kan zijn,
spreek uit eigen ervaring, alleen is mijn zoontje nu al 6 mnd.

Wat ook wel eens wil helpen, is dat je de wieg / ledikantje bij hoofdeind omhoog zet door bijv boeken of iets anders onder de poten te leggen.

Groetjes Marina

Terug
Bovenaan