Voeding tijdens de zwangerschap

<p>Hallo allemaal,</p><p>Ik ben nu 6 weken zwanger van ons tweede kindje! Bij de eerste ben ik ruim 25 kilo aangekomen ?. Nu wil ik dat deze keer voorkomen (voor zover je daar invloed op kan hebben). Maar ik merk dat ik de hele dag aan eten denk. Ben alleen maar bezig met wat ik straks weer kan eten. In weet heus hoe een gezond dagmenu er uit ziet maar ik kan er niet omheen dat er elke dag wel wat koek en snoep in gaat. Ik kan er niet van afblijven op een of andere manier. Als ik Google en op andere fora dagmenu's lees eet iedereen zo gezond en zo weinig! Ik kan niet ontbijten met 1 boterham en een appel later als tussendoortje. Dat red ik bij lange na niet tot de lunch ?</p><p>Als iemand tips heeft hoor ik het graag en verder wilde ik het gewoon even kwijt, dus bedankt voor het lezen ?</p><p>Groetjes Eva</p>

Ik was bij de eerste iets van 20 kg aangekomen, ook door veel snoepen de eerste periode. Nu bijna uitgerekend van de tweede en iets van 10 kg aangekomen. Had ook geen zin om weer zoveel aan te komen, dus dat zat wel in m'n achterhoofd. Moet zeggen dat ik bij deze zwangerschap meer zin had in hartig dan in zoet. Dus misschien is dat toch iets gezonder geweest. En ik beweeg een stuk meer met nog een kleine erbij, dat scheelt ook heel wat. 
Ik heb gewoon gegeten waar ik behoefte aan had, een baby laten groeien kost ook energie. Qua snoep en koek probeer je in te houden of pak de iets gezondere variant. Maar als je nog lekker erop uit gaat met je andere kindje, kan het zijn dat je het wel weer verbrand. 

Hier de 1e 25kg aangekomen, redelijk gesnoept. 2e ging ij er meer op letten, 24kg aangekomen haha. Ging dus niet zo lekker. 
Nu na 6maanden weer op hetzelfde gewicht als voor mn 1e zwangerschap dus ik ben tevreden. Ik heb het maar geaccepteerd dat ik blijkbaar veel aankom, maar dat het er dus ook weer redelijk snel af gaat.
Helaas dus geen tips, maar misschien kun je t wel iets loslaten? Je best doen zo gezond mogelijk, maar zo niet dan niet.. 

Hoi!

gefeliciteerd!!!
ik ging bij mijn eerste zwangerschap ook hélemaal los.. haha! Ik kon me gewoon niet inhouden. Nu ook ongeveer 6 weken zwanger en heb ik het juist niet. Dat komt deels ook doordat ik voordat ik zwanger werd van de 2e me heel erg ben gaan verdiepen in wat voor voeding het best bij mij past. Ik was gelukkig nooit echt te zwaar, ook niet tijdens m'n eerste zwangerschap veel aangekomen ondanks het vreten, maar ik was wel altijd futloos en, nu achteraf gezien, niet altijd helemaal happy de peppie. Ik ben me gaan verdiepen in wat koolhydraatrijk voedsel met men doet en heb ik het boek 'Lichter' geluisterd. Ik kwam er achter door te minderen met koolhydraten dat ik op alle fronten me beter ging voelen en ik viel ook nog eens 6kg af in 3 maanden tijd. Ik gebruikte daarbij weekmenu's van de The New Food en dat was enorm helpend. Ook heb ik afvoer gekregen dat ik in principe gewoon zo op deze manier kan blijven eten maar ik merk wel dat ik iets meer behoefte heb aan wat koolhydraten dus eet ik nu wel Max 2 boterhammen náást m'n reguliere GEZONDE voeding! Even tot slot: door dus kh armer te eten heb ik nooit meer last van die 'lekkere trek'! 

hopelijk heb je hier wat aan! 

Succes! ♥️

Met nog een kindje erbij beweeg je waarschijnlijk veel meer dan bij je eerste zwangerschap.
en vergeet niet dat je niet alleen aankomt door het eten, maar ook door je baby en het vruchtwater. Dus kwel je zelf niet teveel, probeer alleen soms de gezondere variant te kiezen ? plus dat je nu zoveel energie verbruikt dat je er ook op moet letten dat je genoeg energie binnenkrijgt...
nou klinkt dit heel wijs maar ik ben zelf de slechtste in dit soort dingen, ik drink pas als ik dorst heb (te laat dus) en ik ben nou ook niet echt iemand die zich netjes aan de schijf van 5 houdt ? dus de enige tip die ik heb; kwel jezelf niet

Ik denk ook dat het heel erg een gewoonte is die je met pijn en moeite kunt doorbreken! Haal het niet meer in huis, wees streng en na een week of 2-3 wordt die behoefte aan koek echt al minder. 
1 boterham voor ontbijt snap ik ook niet hoor ik eet altijd een enorm bord havermout met fruit weg dat gelijk staat aan 3-4 boterhammen haha.
Probeer natuurlijk gewoon genoeg te eten, zorg dat je geen honger hebt ? 
Gefeliciteerd met je zwangerschap!! ?

Wees niet te streng voor jezelf! Af en toe een koekje kan echt wel zonder dat je ineens 30kg zwaarder bent. Ik lette bij mijn eerste zwangerschap enorm op en ik kwam 17kg aan. Bij m'n tweede stond ik mezelf af en toe lekkers toe en ja hoor, weer 17kg! Kortom, mijn lijf heeft kennelijk toch die extra kilo's nodig ofzo, en haalt ze gewoon ergens vandaan.

Hoi Eva! Ik denk dat het ook wel deels aanleg is van je lichaam hoor. Ik moest naar de dietist omdat ik een laag bmi had bij het begin van m'n zwangerschap. Alles aan gedaan om aan te komen, roomboter, volle melk... ik at wel 8 boterhammen per dag maar nog was ik maar 8 kg aangekomen tijdens de hele zwangerschap. Dus wees niet te streng voor jezelf hoor. Als je voor de rest gezond eet met veel groente en fruit en geen chips voor lunch dan moet 't wel gewoon goedkomen :-D Geniet ervan!

Terug
Bovenaan