voeding tijdens vakantie (en een prille zwangerschap)

A

Anoniem

Guest
Hoi Meiden,

Ik weet sinds donderdag dat ik zwanger ben van ons tweede kindje. De zwangerschap is nog heel erg pril en erg spannend nog. Ik voel me wel erg zwanger. Heerlijk gevoel is dat maar ook wel weer spannend.

Maar nu zit ik met een vraag.  We gaan over ander halve week op vakantie. We gaan richting de middelandse zee. Lekker hoor even de zon te gemoed.  Nu zit ik alleen met wat kan ik wel en niet eten. We zullen nl elke avond wel uiteten gaan.

(Toen ik zwanger was van onze oudste zijn we ook op vakantie geweest maar toen was ik ruim 24 weken en toen voelde ik het kindje bewegen dus dat geeft elke dag een beetje zekerheid. Alle organen en zo waren toe al aangelegd.)  

Het vlees moet goed doorgebakken zijn dat weet ik maar  hoe zit het met zalm en hoe  zit het met  bv een garnalen  cocktail (die zijn volgens mij rauw). Ik vind het toch wel belangrijk dat ik goed eet omdat alle organen nog in ontwikkeling zijn.

Ik hoor graag van jullie

Groetjes Astrid
(4 w en 3d)

ik zou dit ook graag willen weten.Ik heb vanmorgen getest en ben nu zwanger(4week,2 dagen) en ga donderdag naar rhodos! dus kom maar op met die tips!

liefs marjolein

Rauwe garnalen zijn niet te eten hoor hihi. Nee bijna alle garnalen die je koopt zijn al gekookt. In de diepvries of bij de visboer zie je wel van die grote garnalen die je nog moet grillen, dan kan je ze natuurlijk ook gewoon eten.
Kijk even op www.voedingscentrum.nl daar staat alles wat je moet weten over voeding tijdens de zwangerschap. Vooral wat je moet laten.
Ik denk dat je rond het middelandse zee gebied uit moet kijken met rauwmelkse kazen , salades en gesneden fruit en ijs.
Veel plezier allebei!

Groetjes
Wasabimammie!

Terug
Bovenaan