Voeding tijdens zwangerschap

<p>Ik ben nu 6.5 week zwanger. Voordat ik zwanger werd deed ik een koolhydraat beperkt dieet, hierbij at ik veel groente, vis zoals tonijn en zalm e.d.   Nu ik deze producten tijdens de zwangerschap niet mag eten ben ik met dit dieet gestopt. Ik merk nu ik weer meer gewone dingen eet zoals brood en dergelijke dat ik steeds weer meer honger krijg, dit kan natuurlijk ook door de zwangerschap komen. Maar toen ik het dieet volgde had ik bijna nooit honger,en had ik mijn gewicht onder controle. Ik merk dat ik nu al veel meer eet dan ik voorheen deed en ik heb nogal aanleg om dik te worden. Heeft iemand tips? </p>

Zalm mag toch gewoon? En over tonijn heb ik nooit moeilijk gedaan, in beperkte mate hoor. Maar ik heb ook mijn koolhydraten steeds beperkt gehouden. Denk aan bananenbrood van amandelmeel of pannenkoekjes van kokosmeel of een eitje.. vooral ook veel fruit en groente eten en vooral doen wat goed voelt, je kindje pakt toch wel wat het nodig heeft! 

Vis mag je eten zolang het maar echt vers is of uit de diepvries . En je moet je het goed verhitten. Vis uit die vacuümverpakkingen uit de koeling is niet aan te raden ivm evt bacteriën. Tonijn weet ik zo niet, gaan verschillende verhalen over rond. Maar die zou je kunnen vervangen door een andere soort. Opzich is extra eten niet heel erg, zolang het maar gezond is. Dus veel fruit en groente bijv. 

Probeer gevarieerd te eten :) Eet je 6x per dag? Griekse yoghurt, havermout etc. Bananen pannenkoekjes, mugcake, omelet. Lekker stukje vlees en veel groenten. Je hebt natuurlijk koolhydraat beperkt gegeten, en nu eet je al die dingen wel dus je lichaam reageert daar wel op indd. 

Zalm mag gewoon, zolang verhit (vers gerookt mag ook). Tonijn met mate ivm kwik. Op zich heb je niet heel veel meer koolhydraten nodig, zolang je je vezels maar binnen krijgt. Ik ben juist weer meer koolhydraten gaan eten gezien ik anders hongerig bleef, maar bij minder koolhydraten eten heb ik ook nooit de hoeveelheid eiwitten verhoogd. Maar ik eet vooral volkoren zetmeel producten, en vermijd suikerrijke producten.

Terug
Bovenaan