voeding uit potjes en bakjes

Ondanks dat vers mijn voorkeur heeft is een potje af en toe wel erg handig. Zeker als je bijv. een dagje uit bent of op visite bij familie. Even in de magnetron en de kleine kan groenten eten.
Bovendien geef ik ook altijd potjes mee voor op de creche.
Alleen is het altijd een ontzettend geklieder om het uit die potjes te scheppen.
Maar nu heb ik iets anders gevonden. Nou ja gekregen om te proberen. Via buzzer is er een campagne om nestle naturnes te proberen. En daar doe ik aan mee.
En ik moet zeggen de lage plastic bakjes zijn inderdaad een stuk handiger, makkelijk te roeren en zonder kliederen uit het bakje te eten. Mijn dochter vond het gelukkig ook prima smaken.
Ik ben wel benieuwd hoe andere ouders omgaan met de keuze voor vers of potjesvoeding en met welke merken smaken goede ervaringen zijn.
En of er al meer mensen zijn die ervaringen hebben met de naturnes van nestle.
Je kunt daar nu trouwens een jaar gratis voeding winnen op naturnesbuzz.nl
 
ik heb maar heel af en toe potjes gegeven, maar ik schepte het altijd gewoon in een bord. Dus weinig geklieder.
Ik heb vanaf het begin voor ons allemaal tegelijk gekookt (een aardappeltje bij de groente, omdat ik daar geen zout bij doe). En dan voor een paar dagen tegelijk maken. De rest in de vriezer voor als we eens te pittig of te zout eten.
Nu eet ze echt alles mee, maar ze is al 19 maanden
 
ook onze dochter eet nu alles mee. in het begin wel potjes, maar nu eigenlijk bijna niet meer (tenzij we shoarma oid eten, wat haar nog niet echt lukt met haar 12 tandjes ;-)
 
Hoi,

Ik zal me eerst voorstellen, ik ben Suzanne en ben sinds juli 2009 moeder van een dochter met de naam Shania. Ik ben 26 jaar en woon samen met mijn partner Alex. Wij zijn niet getrouwd en hebben "gepland"een kind gekregen (veel mensen denken dat Shania een "ongelukje" was). Alex en ik zijn nu ruim 8 jaar samen.
Ik ben voorstander van zelf eten maken, ik kook alles zoutloos en op onze bord doen wij zout erbij. Mijn dochter is nu 7 maanden oud en toen ze 4 maanden was ben ik begonnen met (vers)fruithapje en een paar dagen later at ze ook groente en aardappelen met jus mee (ze keek het eten van mijn vork af en toen heb ik gekeken of ze een hapje wilden, en dat ging er prima in). Nu eet ze alles mee, en ze vindt ook alles lekker (ideaal). Vlees maak ik nu heel klein of bijt er zelf een paar keer op zodat het klein wordt en het gaat er prima in.
Ik vindt zelf dat alle potjes hetzelfde ruiken/stinken. Ten 2e is de stuctuur van potjes vaak nog lang te smeuïg. Shania kan al best stukjes hebben, maar de potjes die ik heb (vanaf 6 mnd), is nog helemaal gepureerd. En het kauwen is goed voor de mondspieren, en dus later het spreken.
Als ik er al 1 gebruik (als we op visite gaan en niet weet wat we eten neem ik er 1 mee, maar vaak hoef ik het niet te gebruiken) doe ik het ook in een bordje opwarmen en dat bevalt goed.
Ik kijk niet echt naar het merk, maar eigenlijk meer naar de prijs, ik gebruik zo weinig potjes dat die ene keer geen A-merk hoeft te zijn.
Het consultatieburo was ook zeer te spreken over het feit dat Shania vers eten krijgt ipv potjes.
 
hallo,

ik maak het vers, omdat ik potgroente zelf ook niet lekker vind en ik vries het eten in, dat kun je dus zo op een bord doen of n een bakje om mee te nemen en voor het kind is dat ook veel lekkerder.

Groetjes manon mama van tess 4mnd
 
Whaha daar dacht mijn kleine mannetje na een tijdje heel anders over! Die vond het eten van meneer Olvarit vééél lekkerder!! Sta je dan met je goeie gedrag als verantwoorde mama....
Ik was er ook van overtuigd dat ik alles zelf zou maken, maar als er dan praktisch niet gegeten wordt en met potjes wel is de keuze gauw gemaakt kan ik je zeggen! Uiteindelijk komt het echt wel goed hoorm hij is nu 2 jaar en al maanden van de potjes af hihihi
 
Terug
Bovenaan