Voeding van 5 tot 6 maanden

mijn zoontje is nu 5 maanden en krijgt nu 4 flessen van 210 cc plus schepjes en een groente of fruit hapje. Maar nou vraag ik mij af hoe voer je dit op? Het cb vertelde mij gister alleen ga zo door, maar op een gegeven moment moet dat groente of fruit toch meer worden. hoe doen jullie dit of geven jullie beide op een dag (bv 's ochtends fruit en 's middags groente). volgens mij lust hij wel meer.

ik hoor het graag.

thnxs,
linda
 
Tja, het is bij iedereen verschillend, maar ik doe het als volgt.
6:30 200 melk
9:30 200 melk
12:30 fruit (bijvoorbeeld een halve banaan of een peer of zo.
15:00 200 melk
18:00 ongeveer 100 gram groenten
19:30 240 melk met 2 schepjes rijstebloem.

Hij (5 maanden) drinkt overigens niet altijd even veel sinds de hapjes. Rond deze leeftijd moeten ze volgens mijn cb 800 cc drinken en dan groenten en fruithapje tussendoor. Er wordt geadviseerd om met een paar theelepeltjes te beginnen en dan op te bouwen.
 
4 x 180 is volgens mij ook wel genoeg. Soms drinkt hij dat ook, maar omdat we nog aan het opbouwen zijn met de hapjes, geef ik hen nog iets extra's voor het slapen gaan.
 
4 x 180 zou te weinig zijn voor mijn zoontje, maar elk kind is anders. Bovendien mag het wel, als je maar niet meer dan een liter geeft. en ik weet niet hoor, maar 5 x 180 (wat hij hiervoor kreeg) is nog altijd meer dan 4 x 210.
 
Ik heb altijd zoveel gegeven tot mijn zoontje zelf aangaf dat hij genoeg had. Dat betekende dat hij tussen de 750 en 900 cc per dag kreeg. Niets mis mee volgens mij. Ook met fruit en groente heb ik dat zo gedaan. Ze gaan vanzelf meer fruit en groente eten en minder melk drinken! Niet te druk maken(da's makkelijk gezegd, ik deed het zelf ook)
 
mijn zoontje is 6 maanden en hij krijgt 3 keer 220cc op een dag en 1 fruithap en 1 groentehap Toch begin hij altijd te huilen als zijn flesje leeg is maar volgens het cb is 220 cc per voeding echt het max.
dit is zijn schema:

ongeveer 8.30 pap van 220cc melk en 3 eetlepels rijstebloem, van een bordje 200cc melk en 7 eetl rijstebloem

tussen 10.30/11.30 bekertje diksap en soms een bambix koekje erbij

ongeveer 12.30 flesje 220cc

tussen 14.30/15.00 fruithapje (heel potje vanaf 6 mnd, hij geef zelf wel aan wanneer tie niet meer hoef maar meestal eet hij het in 1 keer leeg)

16.30/17.00 groente hap (ook een heel potje vanaf 6 maanden en dat gaat ook in 1 keer op!)

tussen 19.30/20.00 laatste voeding 22occ met 3 eetl rijstebloem erdoorheen

Het lijkt zo best veel maar aangezien hij de afgelopen 2 maanden te weinig aangekomen is heeft hij het nu echt nodig
Ik heb het fruitpotje ook niet echt opgebouwd In het begin ging het nog niet helemaal op maar nu wel en met de groentehap idem dito

groetjes, Jessy mvThomas(6mnd)
 
Terug
Bovenaan