Voeding veranderen

Senne is nu bijna 9 weken en drinkt nu6  voedingen:
5 van 150 cc met 5 schepjes (=165 cc. volgens de verpakking) en
1 (de laatste) van 180 cc. met 6 schepjes (=200 cc.)

Ze krijgt om 23.00 uur de laatste voeding en meldt zich dan om half 5 voor de nachtvoeding. Ze drinkt alle flessen, ook de nachtvoeding,  met gemak leeg.  Ze is  na de voeding niet meer  hongerig, maar zou gerust nog wat meer drinken.  Ik zou graag willen weten of ze met 5 voedingen van 180/200 cc. tevredener is en eventueel zou doorslapen tot 7 uur. Ik denk namelijk van wel, maar het probleem is dat ik het niet durf te proberen,  want als ze zich nou  toch 's nachts voor een extra voeding meldt mag ik haar niks geven i.v.m. het maximum van 1 liter voeding per 24 uur.

Wat  zouden jullie doen?

Groetjes,
Dionne (mama van Senne 27-2)

Hoi Dionne,
Is toch een kwestie van uit proberen, en dan bijvoorbeeld de laatste fles 30 cc extra.
Een keertje over die 1 liter verhaal is niet erg, zolang het maar niet structureel dagelijks gebeurd.
Ik kwam ook weleens over die 1 liter heen, en heel af en toe geeft het echt niet.
Kijk het bv 3 dagen aan, en beslis dan wat je verder gaat doen.
Ik deed ook weleens om tijd te overlappen in de nacht een beetje water of rooibos thee geven, meestal na zo een 30 tot 50 cc was ze weer tevreden en sliep weer verder.

Succes!!

hoi

Ik geef mijn kindje van 8 weken, 5 maal 200 cc. HIj weegt dan ook 6 kilo. Ik weet niet hoeveel jouw kindje weegt maar je kunt ongeveer 150cc per kg lichaams gewicht doen en als ze dan nog niet genoeg heeft kun je er gerust een beetje bijdoen volgens mij als ze maar niet boven die 1 liter per dag komen geloof ik

groetjes Kim

Terug
Bovenaan