Voeding veranderen

Senne is nu bijna 9 weken en drinkt nu6  voedingen:
5 van 150 cc met 5 schepjes (=165 cc. volgens de verpakking) en
1 (de laatste) van 180 cc. met 6 schepjes (=200 cc.)

Ze krijgt om 23.00 uur de laatste voeding en meldt zich dan om half 5 voor de nachtvoeding. Ze drinkt alle flessen, ook de nachtvoeding,  met gemak leeg.  Ze is  na de voeding niet meer  hongerig, maar zou gerust nog wat meer drinken.  Ik zou graag willen weten of ze met 5 voedingen van 180/200 cc. tevredener is en eventueel zou doorslapen tot 7 uur. Ik denk namelijk van wel, maar het probleem is dat ik het niet durf te proberen,  want als ze zich nou  toch 's nachts voor een extra voeding meldt mag ik haar niks geven i.v.m. het maximum van 1 liter voeding per 24 uur.

Wat  zouden jullie doen?

Groetjes,
Dionne (mama van Senne 27-2)

Hoi Dionne,

Eén of twee keer iets meer dan een liter kunnen die niertjes echt wel hebben hoor.

Wat je zou kunnen proberen is vanaf de ochtend 200cc geven. Als ze dan 's nachts rond een uur of vier, vijf komt, kun je haar een klein beetje geven (bijv. 60 cc water met één schepje, of 90 met 2 schepjes of zo). Dan krijgt ze niet zo heel veel teveel.
Je kunt ook kijken of je het met een speentje kunt rekken tot de volgende voeding. Wel vermoeiend omdat je er waarschijnlijk wel een paar keer uit moet, maar bij ons had het wel resultaat.
Je kunt ook als ze komt weer een voeding van 200 geven en dan iedere voeding ietsje vroeger dan de normale tijd zodat je 's avonds weer op de normale tijd uitkomt (wij voedden altijd om 6.00 uur. Als Esther om 5.00 uur kwam, kreeg ze een voeding. Dan daarna om 9.30 uur i.p.v. 10.00 uur en de volgende voeding wel gewoon om de normale tijd.)

Bij ons werkte het goed. Esther redde het beter van voeding naar voeding, zodat ze ook langer kon slapen omdat ze minder snel wakker werd van de trek. We hoefden ook niet meer zo veel te 'rekken'. Ik zou het dus zeker proberen als ik jou was.

Groetjes,

Eveline

Gewoon proberen!!
Als je dat gevoel duidelijk hebt, dan zal het ook wel waar zijn... Moederinstincten moet je niet negeren, ha, ha! Wij zaten er ook tegen aan te hikken om naar 5 voedingen te gaan, bang dat we dan opeens allerlei extra flesjes moesten gaan geven, maar dat was allemaal niet nodig... Met 5 grotere voedingen ging het juist beter! Christian sliep meer en hield het iets langer vol tot de volgende voeding. Hij was er dus gewoon aan toe...

Veel succes!

Groetjes, Karin
Mama van Christian (10 weken)

Terug
Bovenaan