voeding + verkouden

Mijn dochtertje is nu drie weken. Ik geef 100cc flesvoeding 7x per dag. Wanneer zou ik naar meer moeten overstappen, en wanneer naar bv 6 voedingen per dag. Ik moet pas over 2 weken naar het consultatiebureau.

Mijn dochtertje is nu al verkouden. gewoon zielig. Heeft iemand nog tips?

Bedankt Gr. Denise
 
als je 150cc per kilo rekent

Dus bv. 6 kilo x 150 cc voeding dat deel je door het aantal voedingen

Dus 7x150= 1050cc
1050:5=210cc
Dit is dus het aantal cc dat mijn dochter zou moeten drinken.

Hoop dat je het snapt.

Ik denk dat je zelf wel merkt wanneer je naar de 6 voedingen per dag kan gaan. Als ze langer slaapt kan je het eens proberen.

groetjes joyce mama van Mara 6 maanden bv
 
Wij zijn al snel van 7 naar 6 voedingen per dag gegaan toen we merkten dat we het idee kregen dat we veel te snel weer een fles moesten geven na de vorige en ons zoontje bijna niet wakker te krijgen was voor zijn laatste fles. We hebben toen de totale hoeveelheid van 7 voedingen gedeeld door 6 voedingen en dat toen in de fles gedaan.
Kijk eens op www.dsv.nl/~miriam/hoeveel.htm daar kun je precies uitrekenen wat je kindje ongeveer moet drinken. Maar er wordt ook altijd aangeraden goed te kijken naar wat je kindje zelf aangeeft te willen drinken: als hij/zij melk teruggeeft is het waarschijnlijk te veel en als hij/zij nog honger lijkt te hebben kan iets meer nodig zijn. Let wel op: aan flesvoeding zit een maximum per dag nl. 1000 ml, bij meer voeding wordt het een te grote aanslag op de niertjes (dit geldt niet voor borstvoeding, daar kan een kindje zoveel van drinken als hij/zij wil).
 
Hallo
Je kunt voor de verkoudheid bij de drogist fysiologische zoutoplossing van daro kopen, dit mag je ook voor jonge zuigelingen gebruiken, het zijn pupetjes die je voorzichtig in ieder neusgat spuit, dit werkt bij onze dochter nu 9 weken heel verlichtend.
groetjes, Coosje
 
Terug
Bovenaan