voeding voor de hele dag klaarmaken

Hoi,

Ik gebruik zuigenlingenmelk van friso. Ik maak het voor de hele dag klaar omdat
het makkelijker afpassen is   Nu staat op de website van friso dat je friso 2 en 3 voor de hele dag kan klaarmaken. Over friso 1 staat niets beschreven alleen hoe je het per keer moet klaarmaken. Mag je nu wel de voeding voor de hele dag klaarmaken of niet?
Wie weet hier een antwoord op.

Groetjes Sanne
 
Hallo Sanne,

Op dit moment gebruik ik ook Friso1 in comb. met Friso comfort. Wat ik op de verpakking lees is dat je deze voeding max. een uur van te voren mag klaarmaken. Ik hou me daar dan ook aan. De rede waarom dat is? geen flauw idee.  
Om het toch alleemaal wat makkelijker te maken gebruik ik 3-vaks poederdoosjes waar ik de voeding al in de juiste hoeveelheid inschep. Op die manier hoef ik het alleen nog door het opgewarmde water te roeren.
Hoop dat je wat aan deze info hebt.

Groetjes,
Marit
 
Hoi

Ik gebruik ook Friso 1 normaal.Ik maak het altijd voor de hele dag klaar. Eerst kook ik water en dat laat ik afkoelen tot hand warm in de kan en dan de poeder  er bij en roeren maar. De kan staat in de koelkast. En dan vul ik elke keer een fles.  Dit deed de kraamverzorgster ook zo.  

Succes ermee.
Groetjes Jannie
 
 
Als je Friso Comfort gebruikt, mag je dat inderdaad niet voor de dag klaarmaken. Het spul moet nl. zo warm mogelijk gedronken worden omdat het in het buikje van je kindje uitzet, zodat er minder gespuugd en gekrampt wordt  - laat het maar s een tijdje staan, dan zie je dat het dikker wordt. Gewone voeding kan blijkbaar wel voor de dag klaargemaakt worden, kan niet wachten tot Jelte op die voeding over kan. We gaan het er dinsdag op het cb over hebben - hij is nu 3 maanden en lijkt geen last van zijn darmen meer te hebben. Scheelt ook weer met het kdv half januari, hoeven we zijn voeding niet mee te geven.
 
Hallo Sanne,

Onze zoon kreeg Nutrilon 1 en een vriendin van mij zei ook dat je dat voor de hele dag klaar kon maken, want dat deed zij  voor haar eerste ook. Voor de zekerheid heb ik gebeld met Nurticia en die zeiden dat ze dit hadden onderzocht en dat je dit beter per keer kunt klaarmaken, want ook in de koelkast was er nog teveel bacteriegroei in de melk. Ook ik heb van die poederbakjes en maak gewoon de fles per keer, dat is reuze makkelijk. Ik neem aan dat voor Frisovoeding hetzelfde geldt als voor Nutrilon.

groetjes Malou
 
Op de verpakking staat van Friso1 of Nutrilon1 staat het niet aangeven dat je het voor een hele dag mag klaar maken, dit omdat er dan toch bacterien bij kunnen komen en kinderen onder de 6 maanden hier vatbaarder voor zijn.
Daarentegen heeft mijn cb mij verteld dat het wel gewoon kan, als je het maar goed afsluit in de koelkast en alleen wanneer je kindje wat zwakker is dan niet.
Groet Megin
 

Hoi, ik maak ook voor de hele dag klaar, is me ook zo "aangeleerd" door kraamhulp, dus ik weet eigenlijk niet beter.
Volgens mij kan dat dus best als je de hygiene een beetje in acht neemt.
 
Ik maakte het ook voor de hele dag klaar.
Belangrijk is wel dat je het water kookt.
Ik deed alleen de laatste voeding vers maken, want dan waren de 24 uren net voorbij.
 
Terug
Bovenaan