voeding voor hongerige baby's

Hoi meiden,

Al een heel tijdje niet meer  gereageert nadat onze zoon is geboren maar wel aldoor stiekem mee gelezen

Maar het wordt weer eens tijd dat ik actief mee ga doen en heb meteen een vraag:
Onze zoon van 12 wkn blijft maar honger hebben terwijl hij al 6 flessen van 180 cc krijgt. Bij de geboorte woog hij 9 pond en na 5 dgn bv geven was ik op, toen zei de kv al dat wordt een hongerige baby. Nu is er ook Nutrilon voor honderige baby's, heeft iemand daar ervaring mee ?

Hai,
Mijn zoon was ook een hongerige baby, hij verbrande heel snel zijn voeding. Ik had ook 8 flessen op een dag, maar dat was niet genoeg. Toen ben ik nutrcilon forte gaan gebruiken.Ik mengde het met de gewone nutricilon.Dit ging prima, Jesse had geen trek gevoel meer,  uiteindelijk heb ik het ook weer afgebouwd,

Succes,

Groetjes Linda

Bedankt voor je snelle reactie, ga het meteen vanmiddag halen.
Hoe deed je dat mengen 3 schepjes van het een en 3 van het ander en kun je gelijk meteen al overstappen of moet je het opbouwen ?

Ik vind het zo sneu voor hem om maar steeds honger te hebben !

hoi,

Ik mengde het 3 forte en 4 gewone,ik heb niet opgebouwd, volgens mij is er geen smaak verschil ofzo,. Maar je moet natuurlijk ff kijken of 3 genoeg is voor jou kleintje.
Ik merkte meteen al verschil, Jesse was rustiger en sliep ook wat langer. Ik ben er mee begonnen toen Jesse een week of 5 was of zelf al eerder.
Maanden later heb ik het weer afgebouwd, zonder problemen, eerst een half schepje minder etc.
Het is idd zielig als ze nog trek hebben.

Groetjes Linda

En wat was de leeftijd van je kindje toen ?

Ik ben benieuwd, ik ga het vanavond in zijn laatste fles doen, normaal gesproken wordt hij na 4 uur wakker voor een voeding.

haai, ik ben gewoon helemaal op forte overgestapt hoor ,het cb zei toendertijd tegen mij dat voedingen mengen buikkrampjes kan opleveren...maar het hielp wel gelijk,hij sliep wat langer door!
probeer lekker uit wat jij denkt wat goed is.
Gr. Syl

Ook hier gebruikte ik destijds voor Mees de voeding voor hongerige kids.
Hij dronk 200 ml, in 3 min op..
En huilde erna steeds een tijdje..
CB gaf aan dat ik een speen moest gebruiken, maar daar ben.[.lees was]...ik erg op tegen. Volgens hen huilde hij omdat zijn zuigbehoefte niet bevredigd zou zijn in die korte tijd.
Toch maar die speen gegeven..maar dat wilde hij niet eens..had gewoon nog honger, en geen verzadigd gevoel.[ Vandaar de forte voeding, met speciale eiwit erin..]
Ben toen in 1 keer  over gegaan op Nutrilon forte voeding, 180 water en 6 schepjes..
Meer is volgens mij nooit nodig..Overvoeden kan ook last geven..en 200 per keer is echt genoeg.
Niet alle kleine kinderen geven hun grens zelf aan, en drinken het dan gewoon op ...Dit is mede mijn ervaring uit mijn werk..

Mees deed het er prima op, en huilde na een dag of drie niet mee.
Toen hij 6 mnd was wilde ik weer terug gaan naar gewone Nutrilon, maar dat lukte niet, hij was er nu aan gewend..
Sliep verder prima, en dus heb ik hem het tot een maand of 10 gegeven, en toen weer naar de gewone nutrilon.

Inmiddels is Mees ruim 6..haha
Goed gekomen dus!

Gr Rina

Terug
Bovenaan