Voeding voor positieve test

<p>hoi,</p><p> </p><p>ik vraag me al een tijdje af hoe jullie omgaan met het aanpassen van je voeding voor de positieve test? Uiteraard is alcohol, roken etc een boosdoener. Maar ik doel meer op het eten van biefstuk, gerookte zalm, koffie etc. Vind dat persoonlijk best lastig merk ik, want je weet niet hoelang het duurt..</p><p> </p><p>Groet</p>

Idem als de reactie hierboven, heb nergens rekening mee gehouden voor ik positief getest had. Het risico dat je iets oploopt met voeding is sowieso echt héél klein, maar natuurlijk als je zwanger bent neem je dat risico niet. Maar 8/9 maanden is echt genoeg om jezelf alles te ontzeggen hoor! Dus drink gewoon af en toe een wijntje, biertje, whatever!

Ik pas het wel aan. De huisarts gaf zelfs het advies aan mijn man en mij om helemaal te stoppen met drinken, maar nu drink ik weleens een wijntje zodra ik ongesteld ben geworden. Want ja, ik begon het wel een beetje vervelend te vinden nu het wat langer duurt. Na mijn eisprong eet ik ook geen rauw vlees etc. Ik snap ook dat er meiden zijn die dit af en toe toch doen, maar better safe than sorry toch? Hoef ik me achteraf ook niet schuldig te voelen als ik zwanger blijk of als er iets niet in orde is. Dit is in ieder geval waar ik me goed bij voel.

Ik heb niks aangepast tot dat ik wist dat ik zwanger was. Moet er wel bij zeggen dat ik al niet rook en heel af en toe een glaasje wijn drink. Maar dat was al niet meer dan 1 keer in de maand als ik dat al haal.

Ik heb echt nergens rekening mee gehouden. Voor mijn positieve test gewoon nog filet americain gegeten. Stel dat je niet zwanger bent, dan heb je voor niets al dat lekkers laten staan. Als je wel zwanger bent, dan kan het echt nog geen kwaad.

Dankjewel voor de reacties! Alcohol en roken deed ik inderdaad sowieso al niet, en een gevarieerd voedingspatroon had ik ook al. Ik ben echter bv wel echt een gerookte zalmliefhebber en indd heeft de omgeving het snel door als je dat dan ineens laat staan bijvoorbeeld tijdens een etentje. Daarnaast is het indd de vraag hoelang het dan duurt.. Probeer waar het dus kan er op te letten maar alles al laten staan zonder dat je weet of het écht nodig is, lijkt me indd best lastig! 

Ik hou er wel rekening mee.
Alcohol dronk ik al niet zo vaak, sinds we bezig zijn gestopt. Na mijn miskraam wel weer wat gedronken... Roken deed ik al niet! 
Ook qua voeding let ik op wat ik eet... Maar niet heel goed. Vandaag nog een softijsje gehad. Maar rauw vlees enzo niet, alleen als ik ongesteld ben?

Terug
Bovenaan